Začněte s proč header photo

Proč děláte to, co děláte? Proč jsou někteří lidé a některé společnosti úspěšnější, vlivnější, inovativnější a bohatší než ostatní? Proč způsob jejich vedení zajišťuje věrné zákazníky a loajální zaměstnance? A proč ti druzí, navzdory stejným podmínkám, nedokáží úspěch zopakovat?

Simon Sinek objevil klíč a vy jej nyní můžete sami použít.

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Běžně
Rozměry

ihned ke stažení

Běžně
Rozměry

mp3

ihned ke stažení

Namlouvá

Ondřej Halámek

Přehrát ukázku
-0:00

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

O knize

Simon Sinek toužil objevit, co společného mají úspěšné osobnosti ve vedení firem i mimo ně. V jeho hledáčku se mimo jiné ocitl Martin Luther King Jr., Steve Jobs i bratři Wrightové. Při studiu vůdčích osobností a organizací, které velkou měrou ovlivnily svět, Sinek zjistil, že všichni uvažovali, jednali a komunikovali přesně stejným způsobem – vždy začali s otázkou PROČ a až poté řešili, JAK a CO zrealizovat. Autor tento model nazývá zlatý kruh.

  • Každá organizace umí vysvětlit, CO dělá.
  • Některé umějí vysvětlit, i JAK to dělají.
  • Ale jen málo z nich dokáže formulovat, PROČ to dělají.
    Začněte s proč

Za PROČ se přitom nepovažují peníze nebo zisk, to jsou vždy jen výsledky. Osobnosti a firmy, které znají své PROČ, nepotřebují manipulovat – ony inspirují. Lidé je následují ne proto, že musejí, ale protože sami chtějí. Zaměstnance jejich práce těší, spatřují v ní smysl, mají zázemí a hrdost. Zákazníci jsou loajální, ochotni poskytnout podporu i v těžkých časech, imunní vůči manipulacím ostatních.

Začněte s PROČ je kniha pro čtenáře, kteří sami podnikají, budují, vedou či teprve plánují, že se do něčeho pustí. Pokud principy zlatého kruhu správně uplatníte, stanete se sami přínosem pro malé i velké podniky, neziskové organizace i politické strany.

Takže, proč vaše společnost vůbec existuje? Zdánlivě jednoduchá otázka... ale pokud si na ni umíte odpovědět, změní vše.

„…Mezi opakovaným nákupem a loajalitou je velký rozdíl. Opakovaný nákup znamená, že si u vás někdo něco koupí vícekrát. Loajalita znamená, že jsou lidé ochotni se vzdát lepšího produktu nebo lepší ceny, aby mohli opět koupit u vás. Loajální zákazníci se mnohdy ani neobtěžují tím, aby zkoumali, zda konkurence nemá lepší podmínky…"

Sami si můžete lehce dosadit společnosti, které takto fungují – Apple, Southwest Airlines, Harley-Davidson… Sinek však jen nepopisuje postup těch úspěšných, na jiných studiích vysvětluje příčiny pádu dříve mnoho let úspěšného kolosu Wal-Mart nebo také neúspěch mp3 přehrávačů Dell. Zkrátka, nelze jen opsat postupy někoho jiného a aplikovat je na vlastní podnik. Bez jasného PROČ nelze zvítězit.

Tato kniha je určena všem, kteří chtějí inspirovat ostatní, nebo kteří chtějí najít někoho, kdo bude inspirovat je.

V knize se dozvíte
  • Proč je tak důležité začít s PROČ
  • Jaký je rozdíl mezi motivací a inspirací
  • Co je důsledkem akcí na podporu prodeje
  • Proč novinky nejsou inovace
  • Co je zlatý kruh
  • V čem nám pomáhá limbický systém
  • O důležitosti vzájemné důvěry se zaměstnanci
  • Jak dosáhnout bodu zlomu
  • Kterými lidmi se obklopit
  • Jak identifikovat své PROČ
  • Jak nikdy neztratit PROČ ze zřetele.

Začněte s proč „Představte si, kdyby každá organizace začínala s proč. Rozhodování by bylo pro všechny jednodušší. Vládla by větší loajalita. Důvěra by byla běžnou měnou. Kdyby naši lídři svědomitě začínali s proč, všude by zavládl optimismus a dařilo by se inovacím. Jak tato kniha ukazuje, pro tento standard existují předpoklady. Bez ohledu na velikost organizace, odvětví, produkty nebo služby, pokud my všichni převezmeme zodpovědnost a budeme začínat s proč a budeme inspirovat ostatní k tomu dělat totéž, pak společně budeme moci změnit svět."

Parametry
Původní název:Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action
Překladatel:Eva Nevrlá
Edice:Žádná velká věda
Počet stránek:256
Počet ilustrací:8
Vazba:brožovaná
Barevnost:černobílá
ISBN:978-80-87270-55-4
Velikost:143 × 215 mm
Dostupné formáty:tištěná, audiokniha, e-kniha
Cena tištěné knihy:379 
Cena e-knihy:269 
Formáty e-knihy:epub, mobi, pdf
Cena audioknihy:349 
Formáty audioknihy:mp3
Obsah
PŘEDMLUVA 9
ÚVOD 11
ČÁST I.
SVĚT, KTERÝ NEZAČÍNÁ OTÁZKOU PROČ 19
1/ DOMNÍVÁME SE, NEBO VÍME? 21
2/ CUKR A BIČ 26
ČÁST II.
JINÝ ÚHEL POHLEDU 47
3/ ZLATÝ KRUH 49
4/ NENÍ TO NÁZOR, JE TO BIOLOGIE 63
5/ JASNOST, DISCIPLÍNA A KONZISTENTNOST 76
ČÁST III.
VŮDCI POTŘEBUJÍ NÁSLEDOVATELE 91
6/ JAK SE RODÍ DŮVĚRA 93
7/ JAK DOSÁHNOUT BODU ZLOMU 123
ČÁST IV.
JAK DÁT DOHROMADY TY, CO VĚŘÍ 139
8/ ZAČÍT S PROČ, ALE VĚDĚT JAK 141
9/ VÍME PROČ, VÍME JAK. CO DÁL? 162
10/ KOMUNIKACE NENÍ O MLUVENÍ, ALE O NASLOUCHÁNÍ 168
ČÁST V.
NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM BÝVÁ ÚSPĚCH 181
11/ KDYŽ SE PROČ ZAMLŽÍ 183
12/ ROZŠTĚPENÍ PROČ A CO 191
ČÁST VI.
ZJISTĚTE SVÉ PROČ 215
13/ KDE MÁ PŮVOD PROČ 216
14/ NOVÁ KONKURENCE 228
PODĚKOVÁNÍ 233
POZNÁMKY 239
REJSTŘÍK 253
O autorovi

Simon SinekSimon Sinek – (1973, Anglie) – po životě a studiích v různých částech světa (Johannesburg, Hong Kong) se nakonec usadil v New Yorku, kde pracoval v reklamní agentuře. Studium antropologie, zkušenosti z marketingu a vyčerpání z vlastní firmy ho přivedly k otázce, v čem spočívá základ úspěchu a motivace velkých lídrů i podniků. Začne pomáhat přátelům s nacházením jejich PROČ a aniž by to původně plánoval, vydává v roce 2009 knihu Začněte s proč. V ní představuje jednoduchý princip zlatého kruhu, způsob, jak inspirovat ostatní. V současné době přednáší a školí, mimo jiné pro Microsoft, AOL, SAP nebo americký kongres. Přispívá do mnoha médií, pravidelně do The HuffingtonPost, BrandWeek a IncBizNet. Video z jeho TED přednášky (odkaz níže) je sedmým nejsledovanějším záznamem z TED talks. Pracuje také pro neziskové organizace. Pokud zrovna nepřebývá někde v hotelu, žije v New Yorku, kde také přednáší na Kolumbijské univerzitě strategii komunikace.

Řekli o knize

„Co je na knize nedocenitelné, to je ten pocit, který vám po přečtění dá koncentrát 237 stran. To už od nepříjemné otázky „proč?“ není úniku.“ – Otto Bohuš, blogger, copywriter

„Jan Melvil soupeří jen sám se sebou – je lepší, než byl před rokem a za rok zase bude lepší, než je teď. Dělejte to také tak! V této knize se dozvíte jak na to.“ – Roman Gregor, blogger

„Začněte s proč bych dal jako povinnou četbu všem našim politikům.“ – Martin Janda, blogger

„Začněte s PROČ je jednou z nejužitečnějších a nejpůsobivějších knih, kterou jsem za poslední roky četl. Jednoduše a elegantně ukazuje, jak by lídři měli vést. Rozhodně doporučuji!“ – William Ury, mezinárodně uznávaný odborník na vyjednávání, spoluautor knihy Getting to Yes (v češtině Jak dosáhnout souhlasu), spoluzakladatel studijního programu o vyjednávání na Harvardské právní fakultě

„Začněte s PROČ geniálně transformuje to, co jsme používali v armádě, do pojmů, které může uplatnit jakákoliv organizace. Jde o tytéž principy. Tato kniha vás může dovést k úrovni dokonalosti, kterou jste považovali za nedosažitelnou.“ – Generál Chuck Horner, velitel letectva v operaci Pouštní bouře (válka v Zálivu)

„Začněte s PROČ vás přinutí změnit způsob, jakým uvažujete o svém podnikání. Je to výborné čtení, které jde přímo k jádru věci. Tato kniha vás bude skutečně inspirovat.“ – Howard Putnam, bývalý CEO společnosti Southwest Airlines, autor knihy The Winds of Turbulence

„Začněte s PROČ poskytuje pronikavý a bystrý pohled na to, čím se odlišují velcí lídři a společnosti od zbytku světa. Spoustu lídrů (a také autorů) se snaží nalézt autenticitu, ale na špatných místech – Sinek vás zavede přímo k jejímu zdroji.“ – Polly LaBarre, spoluautorka knihy Mavericks at Work

„Začněte s PROČ nabízí jednoduchý a pragmatický přístup k úspěšnému vůdcovství. Každý příběh vás přinutí dívat se na věci z úplně jiné perspektivy. Perspektivy, která má velmi blízko k pravdě.“ – Mokhtar Lamani, bývalý velvyslanec, zvláštní vyslanec v Iráku, stálý pozorovatel OSN