10 let v první linii e-commerce 📈
Vzpomínám, když jsme v redakci s Tomášem Bravermanem seděli poprvé a probírali strukturu a klíčové myšlenky jeho připravované knihy. Kladli jsme mu mnoho otázek.
A přiznáváme, sami v hlavách měli tu nejdůležitější „Bude mít skutečný přínos? Nevznikne z toho jen jakýsi „ego–memoár“ úspěšného projektu?“
Dopadlo to dobře.
Zrodila se kniha, která je sice osobní, ale přitom neuvěřitelně praktická a inspirativní. Tomáš do ní vtiskl něco jedinečného – skutečně odžitých deset let, během nichž se z firmy v Jabloneckém bytě stala špička ve střední a východní Evropě s miliardovými tržbami.
Sdílí v ní totiž svůj (mnohdy překvapivý) příběh zcela otevřeně, upřímně a bez omáčky.
Dočtete se tedy, jak se ocitl za přednáškovým pultem Evropského parlamentu, ale i o ranní návštěvě policie kvůli obchodnímu partnerovi z Německa. O tom, jak je těžké propouštět dvacet procent týmu, i o tom, jak důležité je umět s pokorou říct „udělal jsem chybu“.
A právě v tom je kniha Heuréka! Jak ze start-upu vybudovat scale-up výjimečná – není to byznysová příručka, ale autentický pohled do řízení rostoucí firmy a zákulisí celého českého e-commerce.
Je o lidech, krizích, odvaze i schopnosti učit se z vlastních pádů. Ať už ji budete číst jako CEO, manažer nebo člen týmu, najdete v ní rady a postřehy, které fungují – ne v Americe, ne v Singapuru, ale tady u nás, v Česku.
I my v Melvilu z ní dnes hodně čerpáme (naštěstí ne z té části o propouštění) a snažíme se sami být o něco víc „data-driven“ společností.
Pochopili jsme díky ní, že lepší než chtít růst rychle, je důležité umět růst chytře. Heuréka!
Jan Škrlant
„Za těch deset let jsem se naučil neskutečné množství věcí; a stejně tak udělal spoustu chyb. Všechno jsem pak sepsal do této knihy.“
V knize se dále dozvíte:
„Neobyčejně otevřený a autentický příběh – s konkrétními radami, spoustou inspirace i odvahou přiznat chyby.“

