Nakupte ještě za dalších 750 Kč (za 750 Kč a výše) a získáte nárok na poštovné v ČR zdarma.
Žádná velká věda

Knihy z edice Žádná velká věda patří k základům naší nabídky. Jejich autoři přinášejí obvykle velice praktický a na zkušenostech postavený vhled do věcí a procesů kolem nás. Poskytují návod, jak si můžeme v tom či onom ohledu zlepšit život. V knihách z této edice snadno najdete motivaci k opuštění starých návyků a osvojení si nových. Dostat se rychle k cíli není žádná velká věda…
Zobrazení 1–16 of 45 výsledků
-
Běžná cena:
379 KčNaše cena: 322 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 269 Kčihned ke staženíVýhodné balíčky„Naučte se rozpoznávat devět nejčastějších obchodních chyb, které v rámci byznysových rozhodnutí děláte – a pak využívat praktické nástroje, díky kterým se jim vyhnete. To vše pomocí tohoto mistrovského, výzkumy podloženého návodu.” – Daniel Kahneman, nositel Nobelovy ceny, autor knihy Myšlení, rychlé a pomalé
Všichni děláme rozhodnutí. Denně, každou hodinu, každou minutu. Tak často, že si to ani neuvědomujeme. Přesto i ti nejchytřejší a nejzkušenější z nás chybují, občas dokonce často a předvídatelně. A to vše proto, že jsme v pasti svých nevědomých kognitivních procesů – myšlení, vnímání, paměti a usuzování. Lze se naučit dělat správné volby, když si svých kognitivních zkreslení ani nejsme vědomi?
V knize Chystáte se udělat strašnou chybu! se díky spoustě zábavných příkladů dozvíte, že kognitivní zkreslení se týká nás všech. Namísto individuálních mentálních postupů přichází Sibony s novým způsobem, jak se zabezpečit proti kognitivním zkreslením: pomocí systému technik a procesů, využívajících kolektivní inteligenci firmy.
- Odesíláme do druhého pracovního dne
- Balíčky papír+e-kniha/audio = sleva až 27 %
- Poštovné zdarma při objednávce nad 750 Kč
- Vydané papírovky VŽDY SKLADEM a s >15% slevou
- Podpora: podpora@melvil.cz
- Platby: VISA/MC/Edenred, banky, Twisto, Benefit, dobírka
-
Běžná cena:
349 KčNaše cena: 297 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 227 Kčihned ke stažení-0:00Výhodné balíčkyVzdali jste učení se cizích jazyků? Nemáte čas a ještě k tomu vás úmorná gramatická cvičení nudí? A když už do hlavy něco dostanete, stejně to zase brzy zapomenete? Navždy plynule vaši skepsi vyléčí! Ukáže vám, jak se cizí řeč naučit efektivně, rychle, zábavně a natrvalo. Záchrana, že?
Operní pěvec a polyglot Gabriel Wyner není pouhým teoretikem – již ve třiceti letech mluvil plynně šesti jazyky, které se zvládl naučit sám. A každý z nich navíc ovládl v řádu měsíců. Bohaté zkušenosti pak přetavil do nové učební metody pro samouky, která spočívá v krátkých denních trénincích, propojuje to nejužitečnější ze známých lingvistických přístupů s poznatky o fungování mozku a nezapomíná ani na pomoc zdarma dostupných online nástrojů.
Navždy plynule vás naučí, jak naladit uši na nové zvuky, jak donutit ústa ke všem novým akrobaciím a jak si kousek po kousku uložit do dlouhodobé paměti vše: od jednoduchých slovíček až po složitá gramatická pravidla.
-
Běžná cena:
319 KčNaše cena: 271 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 222 Kčihned ke stažení-0:00Výhodné balíčky„Kniha Rozcházení představuje citlivý a velice nápomocný pětikrokový postup, jak proměnit tragédii rozchodu v nový zdravý začátek, namísto dlouhé bolesti z neléčící se otevřené rány…“ — John Gottman, autor knihy Sedm principů spokojeného manželství
Všichni vstupujeme do vztahu s očekáváním lásky, štěstí, naděje i vzrušení, že jsme našli tu pravou, toho pravého, ale podívejme se na statistiky: rozvodem končí přes čtyřicet procent prvních manželství, přes šedesát procent druhých manželství a přes sedmdesát procent třetích manželství. O rozpadlých dlouhodobých vztazích se statistiky nevedou, ale všichni tušíme. Co z toho plyne?
Většina z nás nebude mít jednoho celoživotního partnera, s nímž zůstaneme v dobrém i zlém, dokud nás smrt nerozdělí. Většinu z nás potkalo nebo teprve čeká trauma bolesti z rozchodu. Ale musí být opravdu bolestné?
Katherine Woodward Thomas je manželskou a rodinnou terapeutkou a jak sama říká, věří na lásku, manželství a dlouhodobé vztahy. Přesto sama prošla rozvodem, který však s manželem zvládli s ohleduplností a respektem.
-
Běžná cena:
349 KčNaše cena: 297 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 229 Kčihned ke stažení-0:00Výhodné balíčky- Prodáno přes 1 milion výtisků.
- Wall Street Journal bestseller
- USA Today bestseller
- Publisher's Weekly bestseller
„Drobné změny, pozoruhodné výsledky“ je motto mezinárodního bestselleru, který se stále drží na vrcholu žebříčků. (Protože funguje.) James Clear, jehož blog čte měsíčně milion čtenářů, vás naučí dosáhnout cílů pomocí drobných každodenních kroků – jak sám říká, stačí 1% změna každý den. Drobné, „atomární” krůčky mají v dlouhodobém horizontu obrovský vliv na dosažení všeho, co si zamanete změnit.
Atomové návyky jsou malou a základní částí vaší proměny, současně mohou být obrovskou silou schopnou změnit vše, na čem vám bude záležet. V této praktické knize najdete konkrétní postupy lehce aplikovatelné v každodenním životě. James Clear striktně vychází z ověřených poznatků psychologie, biologie a neurověd. Jestli vám to tedy s novoročním předsevzetím letos tak úplně nevyšlo, nic si nevyčítejte, možná jste na to jen šli zbytečně ve velkých dávkách a bez pochopení zákonitostí. Březen bude novým startem!
Naučíte se, jak:
- se soustředit na to, že budete každý den o 1 % lepší (ne na vzdálený cíl),
- odstranit zlozvyky a udržet si správné návyky,
- vyhnout se obvyklým chybám,
- překonat nedostatek motivace a slabou vůli,
-
Běžná cena:
299 KčNaše cena: 254 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 195 Kčihned ke stažení-0:00Výhodné balíčky>> Bestseller podle New York Times, Wall Street Journal, Publishers Weekly, USA Today >> Jedna z nejlepších knih roku 2019 na Amazonu„Cal Newport nejspíš vymyslel způsob, jak si nechat chytrý telefon a současně i zdravý rozum... Svůj přístup nazval digitální minimalismus, což v podstatě znamená používání technologií, ale s mnohem větším rozmyslem a plánem. Je to mnohem udržitelnější řešení než populární digitální detox, kdy jsou účastníci odpojeni zcela.“ – Fast Company
Digitální minimalisté jsou všude kolem nás. Jsou to klidní, spokojení lidé, kteří se umějí ponořit do rozhovoru, aniž by museli potají kontrolovat telefon. Dovedou se nechat zcela pohltit dobrou knihou, prací se dřevem nebo ranním během. Dokáží se bavit s přáteli i s rodinou a nic je nenutí akci dokumentovat. Nezažívají „strach, že jim něco uteče“, protože dobře vědí, které činnosti jim přinášejí smysl a uspokojení.
Úspěšný autor Hluboké práce nás ve své aktuální a alarmující knize seznamuje s koncepcí používání technologií, postavené na potlačení reflexního a kompulzivního chování.
-
Běžná cena:
349 KčNaše cena: 297 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 219 Kčihned ke stažení-0:00Výhodné balíčkyAmazon Bestseller #1 ve třech kategoriích
Nastal čas skoncovat s érou přepracovanosti, chaosu, stresu a otravného „nestíhám“. Obdiv už nesklízí workoholik, ale ten, kdo si při zachování profesionality dokáže v klidu užít své odpolední volno i víkendy a dokáže se vyspat do růžova.
Revolucionáři firemní kultury a autoři bestselleru Restart, mimo jiné tvůrci platformy Basecamp (bez níž by tato novinka nevyšla, neboť Melvil „běží“ celý na Basecampu), přicházejí s dalším převratným konceptem: KLIDNÁ FIRMA. Je to místo, kde vedení aktivně pečuje o to nejhodnotnější, co má k dispozici – o své zaměstnance. Jejich čas a energie je totiž vůbec nejcennějším zdrojem – a jen krátkozraký management nechá zápal svých zaměstnanců vyhasnout.
Autoři zvěstují, že je čas přestat oslavovat „šílení“ a začít oslavovat „klid“. Fried a Heinemeier Hanson své argumenty umí podložit: už při zakládání Basecampu se stal klid pilířem firemní kultury. Knihu V práci nemusí být blázinec tvoří praktický a inspirativní destilát poznatků a zkušeností, jež může uvést do života kterýkoli manažer či šéf – a je jedno, v jakém oboru či v jak velké společnosti. Je to návod pro management zítřka.
-
Běžná cena:
399 KčNaše cena: 339 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 279 Kčihned ke stažení-0:00Výhodné balíčkyChcete umět sítě využívat ve svůj prospěch? Prodávat těm, kteří nepřišli nakupovat, a psát pro lidi, kteří nechtějí číst? Nebo potřebujete dát sítím řád a pojem strategie sociálních sítí vám zatím nic neříká? Případně je vaší nejčastější otázkou co tam proboha mám pořád dávat? A jak mám měřit, jestli kampaň funguje? Má vůbec smysl do sociálních sítí investovat peníze? A kolik?
Ať už si podobné otázky kladete sami za sebe, za vaši komunitu či za firmu, máme dobrou zprávu. Sociální sítě vám mohou opravdu výrazně pomoci, když víte, jak na ně. Jak na sítě je první knihou, která vedle mnoha dílčích postupů a příkladů z českého i světového prostředí přináší i něco mnohem hlubšího a univerzálnějšího: důmyslný systém pro tvorbu obsahu, pro vyhodnocování jeho úspěšnosti a pro skvělou komunikaci s vašimi stávajícími i potenciálními zákazníky, klienty či komunitou.
Naučí vás o sítích přemýšlet tak, abyste už žádné návody nepotřebovali.
-
Běžná cena:
399 KčNaše cena: 339 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 259 Kčihned ke stažení-0:00Formát: cédéčko (mp3)Naše cena: 399 KčsklademVýhodné balíčky>>Kniha je bestsellerem podle NYT<<
Stěží se najde někdo, kdo se necítí zavalený informacemi, podněty a úkoly, které se na něj dnes a denně valí. Možná už vám dochází, že chaos moderní doby nelze zvládnout vlastní intuicí či jen pomocí nějaké aplikace. Problém je v tom, že abychom tu nálož osobní agendy zvládali v klidu a bez stresu, v jejím jádru musíme mít propracovaný systém, na nějž se můžeme spolehnout. Ideálně takový, který se bude snadno udržovat a který bude vždy po ruce. Jak dokazuje Metoda BulletJournal, jde to – a nemusí jít o nic digitálního…
Kniha Metoda BulletJournal Rydera Carrolla vychází z autorovy stejnojmenné a dnes již legendární minimalistické metody pro vedení osobní agendy, přezdívané komunitou fanoušků láskyplně BuJo. Pro BuJo nepotřebujete nic než pero a kvalitní blok, který vydrží dlouhodobé každodenní používání. BuJo je postaveno na principu několika důmyslných, ale přesto jednoduchých pravidel a postupů, díky nimž dokážete sbírat, zpracovávat, plánovat a zpětně vyhodnocovat vše, co je pro vás v práci i životě důležité. BuJo obsahuje sadu základních značek, které se rychle naučíte používat pro označování položek ve svých seznamech, takže se mezi nimi budete velice rychle orientovat. Autor metody i knihy dokonce vymyslel, jak do papírové podoby přenést některé vlastnosti digitálních aplikací; například indexování, tedy jakési zjednodušené vyhledávání.
-
Běžná cena:
359 KčNaše cena: 305 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 239 Kčihned ke staženíVýhodné balíčkyPtali jste se a je to tady – vaši milovaní teenageři dostávají návod, jak si zorganizovat svůj nabitý život. David Allen s kolegy vyslyšeli povzdechy nás rodičů a přepracovali fenomenální metodu GTD, česky Mít vše hotovo, do zábavné podoby přístupné dospívajícím. S velkým pochopením pro obtíže tohoto složitého životního období jim představí postupy vedoucí k lepšímu soustředění a zapojení do přítomnosti, naučí je uvědomovat si posloupnost jednotlivých kroků každého procesu, vysvětlí, jak nalézat stabilitu, když se věci zdánlivě vymykají kontrole, a kreativně předvídat, co všechno život nabízí, ať už se jedná o školu, práci, kamarády, vztahy, sport, jejich cíle, sny, anebo třeba i videohry. Metoda GTD pro teenagery znamená být na to všechno připraven.Kniha je rozdělena do tří částí a mnoho probíraných jevů doprovází vtipné nákresy a grafické znázornění metody:- Část 1 analyzuje běžný, každodenní život a jeho dění. Jaké nové a zajímavé možnosti se zde objevují? Jaké číhají nástrahy?
- Část 2 uvádí principy, praktické postupy a pomůcky, s jejichž pomocí lze být v tomto každodenním životě úspěšnější. Pomohou vybudovat návyky, které vedou ke „stavu připravenosti“.
- Část 3 je cvičebnicí, příležitostí si všechny tyto principy, praktické postupy a pomůcky reálně vyzkoušet – hrát si s nimi, experimentovat a procvičovat, a přijít tak na to, které fungují nejlépe.
-
Běžná cena:
399 KčNaše cena: 339 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 279 Kčihned ke stažení-0:00Výhodné balíčkyVšichni chceme pro své děti to nejlepší. Milujeme je a chceme, aby žily šťastně a spokojeně ještě dlouho poté, co my už tady nebudeme. Děláme pro ně, co můžeme. Ale když uvažujeme, jak těchto úctyhodných cílů dosáhnout, uchylujeme se k několika mylným předpokladům:
Mylný předpoklad č. 1: K úspěchu vede úzká stezka a nedej bože, aby z ní naše dítě sešlo. V sázce je příliš mnoho. Mylný předpoklad č. 2: Pro úspěch v životě je klíčové být úspěšný ve škole. Bude jen několik vítězů, ale hodně poražených. Mylný předpoklad č. 3: Budeme-li na děti víc nakládat, budou z nich v dospělosti schopnější a úspěšnější lidé. Mylný předpoklad č. 4: Svět je nebezpečnější než kdy dříve. Je potřeba mít děti stále pod dohledem, aby si něco neudělaly nebo se nějak špatně nerozhodly.
Poznáváte se?
Mnozí rodiče asi instinktivně chápou, že tyto předpoklady nejsou správné, jenže pod tlakem přátel, školy nebo ostatních rodičů se správné tušení rozplyne a zůstane jen snaha zajistit, aby dítě nezůstalo pozadu a nepřidapalo si méněcenné. V důsledku tohoto společenského tlaku se v ordinaci klinického neuropsychologa Williama Stixruda a také v elitních kurzech připravujících studenty na testy Neda Johnsona začalo objevovat stále více úzkostných, depresivních a demotivovaných dětí. Autoři se seznámili na konferenci, kde oba přednášeli, a začali spolupracovat: „K tématu kontroly nad životem jsme se dostali přes výzkumy týkající se stresu a studie motivace.
-
Běžná cena:
339 KčNaše cena: 288 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 229 Kčihned ke stažení-0:00Výhodné balíčkyOkamžitý bestseller New York Times #1 Wall Street Journal Business Okamžitý bestseller Washington Post
Všichni víme, že správné načasování je zásadní: pro podání výkonu, uzavření skvělého obchodu, plánování studia, vztahových rozhodnutí... Vlastně celý náš život je sledem neustálých rozhodnutí a navzdory jejich důležitosti si správný rozvrh toho KDY vytváříme spíše intuitivně či odhadem.
Správné načasování je považováno za umění. Však znáte rčení „umět být na správném místě v správný čas“... A Daniel Pink jde ještě hlouběji – ukazuje nám, že načasování je věda. Základ jeho poznatků vychází z výzkumů v oblasti psychologie, biologie a ekonomie, výsledkem je poznání, jak rozpoznat své biorytmy a optimálně je ve svém životě i práci používat. A dozvíme se mnohem více – jak naplánovat přestávky, aby opravdu zlepšily výkon, jak odhalení skrytých vzorců běžných dní zajistí ideální rozvrh dne a nebo proč bychom se měli vyhnout začátku hospitalizace v odpoledních hodinách. A co teprve správné načasování podání výpovědi, změnu kariéry, nebo vstupu do manželství!
Od Daniela H. Pinka již u nás vyšlo Prodávat je lidské.
-
Běžná cena:
379 KčNaše cena: 322 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 249 Kčihned ke stažení-0:00Výhodné balíčkyNení to nic snadného. Jste nadřízeným funkčního týmu, uznáváte a oceňujete pracovní nasazení kolegů a podřízených, ale současně vidíte jejich chyby a nedostatky, které je třeba odstranit. Jak dál? Vychování našeptává, že se lidem nemají říkat škaredé věci – mohlo by je to ranit, rozzlobit, urazit... Jenže když se ocitnete ve vedoucí pozici, najednou to říct musíte – není to jen vaše práce, ale dokonce vaše povinnost.
Autorka Radikální otevřenosti, Kim Scottová, byla vysoce postavenou manažerkou v Googlu a později v Applu, kde se svým týmem vytvořila seminář o tom, jak být dobrým šéfem.
Myšlenka radikální otevřenosti je jednoduchá: abyste byli dobrým šéfem, musíte o své lidi projevovat „osobní zájem“, a zároveň se nebát jít s nimi do „přímé konfrontace“. Když konfrontujete, ale neprojevujete zájem, jde o „útočnou agresi“; pokud se zajímáte, ale vyhýbáte se konfrontaci, je to „ničivá empatie“. Když neděláte ani jedno, jde o „manipulativní neupřímnost“.
Tento jednoduchý teoretický rámec vám může pomoci vytvořit ve firmě kulturu podporující poskytování zpětné vazby (jak chvály, tak kritiky), vybudovat soudržný tým a dosáhnout výsledků, na něž můžete být všichni pyšní.
-
Běžná cena:
319 KčNaše cena: 271 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 219 Kčihned ke staženíVýhodné balíčky„Optimistické dílo s jasnou logikou, bez nesmyslných rad, užitečné všem nováčkům na trhu práce, ale také těm, kteří stále nemůžou najít smysl ve své současné kariéře." Publishers Weekly„Newport tvrdí, že lidé, kteří se naučili milovat to, co dělají, bývají šťastnější než ti, kteří se rozhodli dělat, co milují. Druhá cesta mnohé přivedla ke střídání zaměstnání a k únavě z marného hledání štěstí...“Michal Kašpárek, finmag.czNáš i váš oblíbenec Cal Newport (Hluboká práce) vede misi za kvalitní a naplňující práci pro všechny. V této knize vyvrací mýtus, že „následovat svou vášeň“ je dobrá rada. Není tomu tak. Nejen že je to závádějící představa, protože, upřímně, kolik z nás vyrůstá s nehynoucí vášní pro jeden jediný životní záměr, kterému se pak v dospělosti naprosto odevzdá? Ale vášeň prostě není tím, co způsobuje lásku lidí k jejich práci – a v začátcích může být naopak nebezpečná. Vášeň pro to, co děláte, přichází až poté, co pomocí tvrdé dřiny vytvoříte něco hodnotného, a nikoli předtím. Newport přináší optimistické poselství: Co děláte, abyste se uživili, je méně důležité, než jak to děláte. Newportův jasný a srozumitelný manifest je povinnou četbou pro všechny, kdo se trápí ve své současné profesi a touží převzít kontrolu nad svým živobytím. Poskytuje vědecky podepřený návod, jak si vytvořit práci, kterou budete milovat. -
Běžná cena:
339 KčNaše cena: 288 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 219 Kčihned ke staženíVýhodné balíčkySimona Sinka již znáte, jeho kniha Začněte s PROČ přiměla miliony čtenářů, aby změnili pohled na všechno, co dělají – svůj osobní život, kariéru i svou organizaci. (Mimochodem, byla už přeložena do 22 jazyků.) Společně s jeho Lídři jedí poslední posouvá již několik let i u nás firemní kulturu, motivaci zaměstnanců a spokojenost všech zúčastněných k lepšímu.Kniha Objevte své PROČ navazuje tam, kde Začněte s PROČ skončila. Ukáže vám, jak uplatnit poznatky ze Sinekovy knihy v praxi – jak najít ve své práci více inspirace a naopak také inspirovat ostatní kolem vás.„Věřím, že spokojenost je naším právem, nikoliv privilegiem. Všichni máme právo ráno se vzbudit a jít do práce s nadšením, v práci se cítit bezpečně a vrátit se pak domů s pocitem uspokojení. A dosažení spokojenosti úzce souvisí s tím, že pochopíme, PROČ děláme to, co děláme."Simon SinekV knize najdete konkrétní postupy, podrobná cvičení, ilustrace a tipy pro jednotlivé fáze celého procesu. Najdete i odpovědi na důležité otázky:-
- Co když se moje PROČ hodně podobá PROČ mého konkurenta?
- Mohu mít víc než jedno PROČ?
- Co mám dělat, když moje zaměstnání neodpovídá mému PROČ?
- Co když se náš tým nedokáže shodnout na společném PROČ?
Při hledání svého PROČ nezáleží, zda jste právě nastoupili do svého prvního zaměstnání, jste již vedoucím nějakého týmu, nebo dokonce ředitelem celé firmy – návody a cvičení v této knize vám pomohou na cestě k dlouhodobému úspěchu a pocitu naplněnosti. -
-
Běžná cena:
319 KčNaše cena: 271 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 229 Kčihned ke stažení-0:00Výhodné balíčkyNauč se to! je návod, jak se efektivně porvat s učením a pamatováním si – a pokud jste pedagog nebo lektor, tak i s tím, jak svoje znalosti předávat co nejúčinněji. Schválně, vzpomenete si, kdy vám naposledy někdo radil s tím, jak se vlastně učit? A kolik vám tehdy bylo?
Většina z nás používá při studiu zastaralé kontraproduktivní metody. Díky novým poznatkům psychologie a dalších věd přišel čas se jich zbavit.
Nejrozšířenější postupy, jako je podtrhávání v textu a jeho biflování, v nás sice vyvolávají dojem, že jsme si látku výborně osvojili, ale už po krátké době z ní umíme pouhý zlomek. Hlouběji a trvaleji si ji osvojíme díky postupům, které nejsou příliš intuitivní. Jde třeba o přerušované učení (při němž látku pozapomeneme a poté se ji pokoušíme vybavit), generování (snahu vyřešit úkol předtím, než se dozvíme řešení) nebo prokládané učení (při kterém se nesnažíme jedno téma dokonale zvládnout naráz, ale záměrně ho střídáme s jinými).
Své rady autoři opírají o věrohodné vědecké studie a dokumentují je na pozoruhodných životních příbězích.
-
Běžná cena:
369 KčNaše cena: 314 Kčskladem 15 % slevaFormát: epub, mobiNaše cena: 269 Kčihned ke staženíVýhodné balíčkyNic se nestává „virálním“. Pokud si myslíte, že populární filmy, písně či aplikace přicházejí jen tak odnikud a v dnešním přeplněném mediálním prostoru dosáhnou úspěchu jen díky ústním doporučením, nevidíte skutečný příběh. Každý trhák má vlastní tajnou historii – moci, vlivu, temných provozovatelů vysílání a kultů nadšenců, které přeměňují některé produkty na kulturní fenomény. Dokonce i ty nejoslnivější nápady zchřadnou v ústraní, nepodaří-li se jim spojit se správnou sítí. Nejdůležitějšími spotřebiteli nejsou ti, kteří věc přijmou hned zkraje, ale spíše jejich přátelé, následovníci a imitátoři – publikum vašeho publika.
Kmenový autor Atlanticu Derek Thompson ve své knize odkrývá psychologii na pozadí našich preferencí a odhaluje ekonomii kulturních trhů, které skrytě u tvářejí naše životy. Thompson boří sentimentální mýty o tvorbě hitů, které panují ve světě kultury a byznysu, a ukazuje, že kvalita samotná k úspěchu nestačí, že nikdo nemá „dobrý vkus“ a že několik nejpopulárnějších produktů v dějinách od úplného selhání dělil jenom krůček. Žijeme možná v novém světě, ale některé pravdy o preferencích a touhách cílových skupin a spotřebitelů přetrvávají již velice dlouho. Například ta, že lidé zbožňují podvědomá překvapení – smělé, ale záludně rozeznatelné produkty.
Co některá díla činí úspěšnými? A proč jiná mizí v propadlišti dějin? Hitmakeři představují kouzelnou výpravu za trháky v minulém století popkultury a za nejcennějším platidlem 21. století – pozorností lidí.