Žádná velká věda

Knihy z edice Žádná velká věda patří k základům naší nabídky. Jejich autoři přinášejí obvykle velice praktický a na zkušenostech postavený vhled do věcí a procesů kolem nás. Poskytují návod, jak si můžeme v tom či onom ohledu zlepšit život. V knihách z této edice snadno najdete motivaci k opuštění starých návyků a osvojení si nových. Dostat se rychle k cíli není žádná velká věda…

Zobrazuji 1–10 z 36 produktů

  • Radikální otevřenost - Be a Kick-Ass Boss Without Losing Your Humanity, Kim Scottová

    Počet stránek: 336
    Vazba: Měkká
    Barevnost: Černobílá
    Formát: 215 × 143 mm
    Vyšlo: Duben 2018

    Radikální otevřenost

    Jak být silným lídrem a přitom neztrácet lidskost

    Běžná cena: 379 
    Cena v našem obchodě: 322 
    skladem 15 % sleva

    Není to nic snadného. Jste nadřízeným funkčního týmu, uznáváte a oceňujete pracovní nasazení kolegů a podřízených, ale současně vidíte jejich chyby a nedostatky, které je třeba odstranit. Jak dál? Vychování našeptává, že se lidem nemají říkat škaredé věci – mohlo by je to ranit, rozzlobit, urazit... Jenže když se ocitnete ve vedoucí pozici, najednou to říct musíte – není to jen vaše práce, ale dokonce vaše povinnost.

    Autorka Radikální otevřenosti, Kim Scottová, byla vysoce postavenou manažerkou v Googlu a později v Applu, kde se svým týmem vytvořila seminář o tom, jak být dobrým šéfem.

    Myšlenka radikální otevřenosti je jednoduchá: abyste byli dobrým šéfem, musíte o své lidi projevovat „osobní zájem“, a zároveň se nebát jít s nimi do „přímé konfrontace“. Když konfrontujete, ale neprojevujete zájem, jde o „útočnou agresi“; pokud se zajímáte, ale vyhýbáte se konfrontaci, je to „ničivá empatie“. Když neděláte ani jedno, jde o „manipulativní neupřímnost“.

    Tento jednoduchý teoretický rámec vám může pomoci vytvořit ve firmě kulturu podporující poskytování zpětné vazby (jak chvály, tak kritiky), vybudovat soudržný tým a dosáhnout výsledků, na něž můžete být všichni pyšní.

    Více ...

    Vyšlo v edici
    Žádná velká věda

    • Poštovné zdarma při objednání nad 750 Kč
    • Doručujeme většinou druhý pracovní den
    • Vše VŽDY SKLADEM a s >15% slevou
    • Volejte v pracovní dny 10-17h: 731055353
  • Tak dobří, že vás nepřehlédnou - So Good They Can't Ignore You, Cal Newport

    Počet stránek: 232
    Vazba: Měkká
    Barevnost: Černobílá
    Formát: 215 × 143 mm
    Vyšlo: Březen 2018

    Tak dobří, že vás nepřehlédnou

    Vášeň je na nic, práci snů získáte díky dovednostem

    Běžná cena: 319 
    Cena v našem obchodě: 271 
    skladem 15 % sleva
    „Optimistické dílo s jasnou logikou, bez nesmyslných rad, užitečné všem nováčkům na trhu práce, ale také těm, kteří stále nemůžou najít smysl ve své současné kariéře." Publishers Weekly
    „Newport tvrdí, že lidé, kteří se naučili milovat to, co dělají, bývají šťastnější než ti, kteří se rozhodli dělat, co milují. Druhá cesta mnohé přivedla ke střídání zaměstnání a k únavě z marného hledání štěstí...“
    Michal Kašpárek, finmag.cz
    Náš i váš oblíbenec Cal Newport (Hluboká práce) vede misi za kvalitní a naplňující práci pro všechny. V této knize vyvrací mýtus,  že „následovat svou vášeň“ je dobrá rada. Není tomu tak. Nejen že je to závádějící představa, protože, upřímně, kolik z nás vyrůstá s nehynoucí vášní pro jeden jediný životní záměr, kterému se pak v dospělosti naprosto odevzdá? Ale vášeň prostě není tím, co způsobuje lásku lidí k jejich práci – a v začátcích může být naopak nebezpečná. Vášeň pro to, co děláte, přichází až poté, co pomocí tvrdé dřiny vytvoříte něco hodnotného, a nikoli předtím. Newport přináší optimistické poselství: Co děláte, abyste se uživili, je méně důležité, než jak to děláte. Newportův jasný a srozumitelný manifest je povinnou četbou pro všechny, kdo se trápí ve své současné profesi a touží převzít kontrolu nad svým živobytím. Poskytuje vědecky podepřený návod, jak si vytvořit práci, kterou budete milovat.

    Více ...

    Vyšlo v edici
    Žádná velká věda

  • Objevte své PROČ - Find Your Why, Simon Sinek

    Počet stránek: 256
    Vazba: Měkká
    Barevnost: Černobílá
    Formát: 170 × mm
    Vyšlo: Únor 2018

    Objevte své PROČ

    Jak najít smysl pro sebe i svůj tým

    Běžná cena: 339 
    Cena v našem obchodě: 288 
    skladem 15 % sleva
    Simona Sinka již znáte, jeho kniha Začněte s PROČ přiměla miliony čtenářů, aby změnili pohled na všechno, co dělají – svůj osobní život, kariéru i svou organizaci. (Mimochodem, byla už přeložena do 22 jazyků.) Společně s jeho Lídři jedí poslední posouvá již několik let i u nás firemní kulturu, motivaci zaměstnanců a spokojenost všech zúčastněných k lepšímu.
    Kniha Objevte své PROČ navazuje tam, kde Začněte s PROČ skončila. Ukáže vám, jak uplatnit poznatky ze Sinekovy knihy v praxi – jak najít ve své práci více inspirace a naopak také inspirovat ostatní kolem vás. 
    Věřím, že spokojenost je naším právem, nikoliv privilegiem. Všichni máme právo ráno se vzbudit a jít do práce s nadšením, v práci se cítit bezpečně a vrátit se pak domů s pocitem uspokojení. A dosažení spokojenosti úzce souvisí s tím, že pochopíme, PROČ děláme to, co děláme." 
    Simon Sinek
    V knize najdete konkrétní postupy, podrobná cvičení, ilustrace a tipy pro jednotlivé fáze celého procesu. Najdete i odpovědi na důležité otázky:

     

      • Co když se moje PROČ hodně podobá PROČ mého konkurenta?
      • Mohu mít víc než jedno PROČ?
      • Co mám dělat, když moje zaměstnání neodpovídá mému PROČ?
      • Co když se náš tým nedokáže shodnout na společném PROČ?

     

    Při hledání svého PROČ nezáleží, zda jste právě nastoupili do svého prvního zaměstnání, jste již vedoucím nějakého týmu, nebo dokonce ředitelem celé firmy – návody a cvičení v této knize vám pomohou na cestě k dlouhodobému úspěchu a pocitu naplněnosti.

    Více ...

    Vyšlo v edici
    Žádná velká věda

  • Nauč se to! - Make It Stick: The Science of Successful Learning, Henry L. Roedinger III, Mark A. McDaniel, Peter C. Brown

    Počet stránek: 280
    Vazba: Měkká
    Barevnost: Černobílá
    Formát: 143 × 215 mm
    Vyšlo: Srpen 2017

    Nauč se to!

    Jak se s pomocí vědy efektivněji učit a více si pamatovat

    , ,

    Běžná cena: 319 
    Cena v našem obchodě: 271 
    skladem 15 % sleva

    Nauč se to! je návod, jak se efektivně porvat s učením a pamatováním si – a pokud jste pedagog nebo lektor, tak i s tím, jak svoje znalosti předávat co nejúčinněji. Schválně, vzpomenete si, kdy vám naposledy někdo radil s tím, jak se vlastně učit? A kolik vám tehdy bylo?

    Většina z nás používá při studiu zastaralé kontraproduktivní metody. Díky novým poznatkům psychologie a dalších věd přišel čas se jich zbavit.

    Nejrozšířenější postupy, jako je podtrhávání v textu a jeho biflování, v nás sice vyvolávají dojem, že jsme si látku výborně osvojili, ale už po krátké době z ní umíme pouhý zlomek. Hlouběji a trvaleji si ji osvojíme díky postupům, které nejsou příliš intuitivní. Jde třeba o přerušované učení (při němž látku pozapomeneme a poté se ji pokoušíme vybavit), generování (snahu vyřešit úkol předtím, než se dozvíme řešení) nebo prokládané učení (při kterém se nesnažíme jedno téma dokonale zvládnout naráz, ale záměrně ho střídáme s jinými).

    Své rady autoři opírají o věrohodné vědecké studie a dokumentují je na pozoruhodných životních příbězích.

    Více ...

    Vyšlo v edici
    Žádná velká věda

  • Hitmakeři - Hit Makers: The Science of Popularity in an Age of Distraction, Derek Thompson

    Počet stránek: 344
    Vazba: Měkká
    Barevnost: Černobílá
    Formát: 143 × 215 mm
    Vyšlo: Květen 2017

    Hitmakeři

    Tajemství popularity v éře rozptylování

    Běžná cena: 369 
    Cena v našem obchodě: 314 
    skladem 15 % sleva

    Nic se nestává „virálním“. Pokud si myslíte, že populární filmy, písně či aplikace přicházejí jen tak odnikud a v dnešním přeplněném mediálním prostoru dosáhnou úspěchu jen díky ústním doporučením, nevidíte skutečný příběh. Každý trhák má vlastní tajnou historii – moci, vlivu, temných provozovatelů vysílání a kultů nadšenců, které přeměňují některé produkty na kulturní fenomény. Dokonce i ty nejoslnivější nápady zchřadnou v ústraní, nepodaří-li se jim spojit se správnou sítí. Nejdůležitějšími spotřebiteli nejsou ti, kteří věc přijmou hned zkraje, ale spíše jejich přátelé, následovníci a imitátoři – publikum vašeho publika.

    Kmenový autor Atlanticu Derek Thompson ve své knize odkrývá psychologii na pozadí našich preferencí a odhaluje ekonomii kulturních trhů, které skrytě u tvářejí naše životy. Thompson boří sentimentální mýty o tvorbě hitů, které panují ve světě kultury a byznysu, a ukazuje, že kvalita samotná k úspěchu nestačí, že nikdo nemá „dobrý vkus“ a že několik nejpopulárnějších produktů v dějinách od úplného selhání dělil jenom krůček. Žijeme možná v novém světě, ale některé pravdy o preferencích a touhách cílových skupin a spotřebitelů přetrvávají již velice dlouho. Například ta, že lidé zbožňují podvědomá překvapení – smělé, ale záludně rozeznatelné produkty.

    Co některá díla činí úspěšnými? A proč jiná mizí v propadlišti dějin? Hitmakeři představují kouzelnou výpravu za trháky v minulém století popkultury a za nejcennějším platidlem 21. století – pozorností lidí.

    Více ...

    Vyšlo v edici
    Žádná velká věda

  • Sprint - Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days, Jake Knapp & John Zeratsky & Braden Kowitz

    Počet stránek: 272
    Vazba: Pevná s přebalem
    Barevnost: Dvoubarva
    Formát: 143 × 215 mm
    Vyšlo: Únor 2017

    Sprint

    Jak vyřešit velké problémy a otestovat nové myšlenky v pouhých pěti dnech

    Běžná cena: 399 
    Cena v našem obchodě: 339 
    skladem 15 % sleva

    Sprint je jedinečný pětidenní proces řešení náročných problémů. Byl původně vyvinut a používán vývojářem Jakem Knappem v nejrůznějších projektech Googlu od vyhledávače přes prohlížeč Chrome až po výzkumnou laboratoř Google X. Později se ale osvědčil ve více než stovce společností Google Ventures a následně se začal používat ve stovkách dalších společností ve světě i u nás.

    Jake Knapp v rámci Google Ventures vytvořil tým s Bradenem Kowitzem a Johnem Zeratskym a dohromady vedli přes stovku sprintů ve firmách specializujících se na mobilní technologie, elektronický obchod, zdravotnictví, finance a další oblasti.

    Kniha Sprint je praktickým průvodcem při hledání odpovědí na klíčové podnikatelské otázky. Je určena týmům jakékoli velikosti, od malých podnikatelů, startupů až po podniky ze žebříčku Fortune 100, ale také učitelům nebo neziskovým organizacím. Je pro všechny, kteří před sebou mají velkou příležitost, problém nebo nápad a potřebují odpověď nejlépe ještě dnes.

    Kniha se během pár měsíců od svého vydání stala bestsellerem a jednou z nejcitovanějších podnikatelských knih vůbec.

    „Pokud chcete rychleji vytvářet lepší produkty, přečtěte si tuto knihu a řiďte se jejími radami.“

    EV WILLIAMS, zakladatel služeb Medium, Blogger a Twitter

     

    Více ...

    Vyšlo v edici
    Žádná velká věda

  • Houževnatost - Grit: The Power of Passion and Perseverance, Angela Duckworthová

    Počet stránek: 344
    Vazba: měkká
    Barevnost: černobílá
    Formát: 143 × 215 mm
    Vyšlo: Leden 2017

    Houževnatost

    Síla vytrvalosti a vášně

    Běžná cena: 369 
    Cena v našem obchodě: 314 
    skladem 15 % sleva

    V bestselleru Houževnatost jeho autorka, průkopnická psycholožka Angela Duckworthová, ukazuje každému, kdo touží uspět – ať už rodičům, studentům, vyučujícím, sportovcům, nebo podnikatelům – že tajemství úspěchu není v talentu, ale ve zvláštní kombinaci vášně a vytrvalosti. Tuto kombinaci nazývá „houževnatostí.” Houževnatost předurčuje úspěch člověka v životě. Když sledujeme špičkový sportovní výkon, slyšíme perfektně zahranou mistrovskou skladbu nebo čteme geniální dílo, často si říkáme, že za tím stojí talent, ale Duckworthová na desítkách příkladů ukazuje, že je to právě houževnatost, co rozhoduje o výjimečných výkonech a opravdovém úspěchu.

    Coby dcera vědce, který často zmiňoval nedostatek jejího „génia”, je nyní Duckworthová uznávanou vědkyní, profesorkou a autorkou bestselleru a je tak sama příkladem fungování principů, které v knize odhalila. Kniha je podložena ohromným množstvím výzkumů, studií a testování nejrůznějšího druhu. Duckworthová sestudovala enormní množství pramenů, své názory konzultovala se spoustou výzkumníků a psychologů a uvádí také nejrůznější postoje a přístupy. Zajímavé je i to, že šla až do praxe, tedy k lidem, kteří jsou podle jejího názoru skutečně houževnatí – jedná se o hudebníky, kuchaře, sportovce, z nichž každý popisuje svoji cestu k úspěchu. Autorka také píše, jak sama pracuje s vlastními dětmi na tom, aby byly houževnatější, nevzdávaly se hned, pokud něco nejde, a vydržely určitou dobu u aktivit, které si na daný semestr zvolí.

    Mnoho lidí se na Duckworthovou obrací s tím, že sice mají nějaký talent, určité schopnosti, ale nedovedou život pořádně „naplnit“. Proto je její kniha i o tom, jak může houževnatost pomoci naplnit potenciál člověka.

    Více ...

    Vyšlo v edici
    Žádná velká věda

  • Designérem vlastního života - Designing Your Life: How to Build a Well-Lived, Joyful Life, Bill Burnett a Dave Evans

    Počet stránek: 248
    Vazba: brožovaná
    Barevnost: černobílá
    Formát: 143 × 215 mm
    Vyšlo: Listopad 2016

    Designérem vlastního života

    Jak si navrhnout spokojený život na míru

    Běžná cena: 299 
    Cena v našem obchodě: 254 
    skladem 15 % sleva

    Ať už je vám dvacet, čtyřicet nebo šedesát let, mnozí z vás pravděpodobně stále hledáte odpověď na onu věčnou otázku: Čím jednou budu? Možná potřebujete pomoci zjistit, co chcete – a jak toho dosáhnout.

    Ve své fenomenální knize navazují Bill Burnett a Dave Evans na jejich mimořádně úspěšný kurz Life Design (pořádaný na Stanfordově univerzitě), který absolvovaly tisíce lidí – od studentů přes profesionály uprostřed své kariéry po důchodce – hledající novou budoucnost. Jejich jednoduchá metoda vás naučí, jak používat základní designérské nástroje k vytvoření života, jaký si představujete. Ne, nejde o to „následovat svou vášeň,“ jak radí mnozí: možná žádnou „vášeň“ zatím nemáte.

    Designéři vytvářejí světy a řeší problémy pomocí designérského myšlení. Rozhlédněte se po své kanceláři nebo domě – podívejte se na tablet nebo smartphone, který držíte v ruce. Vše, co vás obklopuje, někdo navrhl. Každý design začíná problémem, který se snaží vyřešit designér nebo tým designérů. Autoři v této knize ukazují, jak nám designérské myšlení může pomoct vytvořit smysluplný a naplňující život, nehledě na to, kdo nebo kde jsme, čím jsme se živili nebo živíme nebo jestli jsme mladí nebo staří. Designérské myšlení odpovědné za úžasné technologie, produkty a prostory můžeme využít k designování a budování kariéry a naplňujícího a radostného života, jenž je kreativní a produktivní a stále skýtá nová překvapení.

    Tato kniha nevyřeší vaše problémy. To musíte udělat sami. Bude k tomu zapotřebí mnoho dřiny. Věříme však, že tato kniha vás inspiruje k většímu úsilí při práci na lepším životě.

    Více ...

    Vyšlo v edici
    Žádná velká věda

  • Hluboká práce - Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World, Cal Newport

    Počet stránek: 240
    Vazba: brožovaná
    Barevnost: černobílá
    Formát: 143 × 215 mm
    Vyšlo: Září 2016

    Hluboká práce

    Pravidla pro soustředěný úspěch v roztěkaném světě

    Běžná cena: 299 
    Cena v našem obchodě: 254 
    skladem 15 % sleva

    Jedna ze schopností, kterých si naše současná ekonomika nejvíce cení, je čím dál ojedinělejší. Když si ji osvojíte, dosáhnete výjimečných výsledků.

    Tzv. hluboká práce je schopnost soustředit se bez rozptylování na kognitivně náročné úkoly. Umožní vám rychle pochopit složité koncepty a vytvářet lepší výstupy v kratším čase. Díky hluboké práci se zlepšíte v tom, co děláte, získáte pocit skutečného naplnění z mistrně odvedené práce. Hluboká práce je zkrátka jakousi superschopností stále konkurenčnější ekonomiky 21. století. Většina lidí ale schopnost ponořit se hluboce do práce ztratila a své dny místo toho tráví v horečné smršti e-mailů a sociálních sítí, aniž by si uvědomovali, že existuje lepší možnost.

    V knize Hluboká práce otáčí spisovatel a akademik Cal Newport způsob, jakým se díváme dopad různých činností ve věku neustálé online dostupnosti. Místo pouhého přesvědčování, že je rozptylování špatné, oslavuje přínosy opaku: soustředění a hluboké práce. V knize rozdělené na dvě částí nejdříve přesvědčivě argumentuje, že pěstovat si zvyk hluboce pracovat přináší obrovské výhody téměř v jakékoli profesi. Poté přichází s propracovaným tréninkovým plánem v podobě čtyř pravidel, který má přenastavit vaši mysl a zvyky tak, aby přispívaly k rozvoji schopnosti hluboce pracovat.

    Hluboká práce je mixem kulturní kritiky a praktického návodu, v níž autor čtenáře zahrnuje nezapomenutelnými příběhy – od Carla Junga stavícího si v lesích kamennou věž, aby se mohl lépe soustředit, až po průkopníka v oblasti sociálních médií, který si koupil zpáteční letenku do Tokia, aby ho ve vzduchu nic nerozptylovalo a mohl napsat knihu – i seriózními radami, jako je konstatování, že většina profesionálů, kteří svou práci berou vážně, by měla přestat používat sociální média nebo že byste si měli pěstovat schopnost se nudit.

    Více ...

    Vyšlo v edici
    Žádná velká věda

  • Přednášejte jako na TEDu - TED Talks: The Official TED Guide to Public Speaking, Chris Anderson

    Počet stránek: 264
    Vazba: brožovaná
    Barevnost: černobílá
    Formát: 143 × 215 mm
    Vyšlo: Červen 2016

    Přednášejte jako na TEDu

    Oficiální průvodce veřejným vystupováním od kurátora konference TED

    Běžná cena: 299 
    Cena v našem obchodě: 254 
    skladem 15 % sleva

    Chris Anderson, hlavní tvůrce a kurátor slavných TED konferencí, ukázal celému světu, jakou sílu může mít mluvené slovo. Osmnáctiminutové strhující přednášky zvané TED Talks, přístupné zdarma na internetu (www.ted.com) dokážou stamiliony lidí na celém světě nadchnout pro nové myšlenky, změnit jejich zažité postoje a motivovat k činům. Řečníci TEDu jsou živým důkazem, že mluvená řeč může být silnější než psaný text - ovšem jen tehdy, když je pečlivě promyšlená a bravurně pronesená.

    Právě proto se Anderson ujal nového úkolu: proměnit posluchače v další rétory. Do své knihy vložil vše, co se naučil během těch čtrnácti let, kdy připravoval na vystoupení například exprezidenta USA Billa Clintona, zpěváka kapely U2 Bona či vědce Kennetha Robinsona, Susan Cainovou, Hanse Roslinga a stovky dalších osobností. Spolu s nimi se učil, jak nejlépe uchopit téma, jak pracovat s pozorností diváků, kdy být stručný a kdy naopak zvolnit, jak vystavět pointu. A vedle toho sledoval, jak se jednotliví řečníci vyvíjí a díky čemu se zlepšují. „Nikdo na světě nerozumí lépe umění veřejného projevu než Chris Anderson“, skládá mu poklonu spisovatelka a řečnice na TEDu Elizabeth Gilbertová.

    Anderson ve své stručné, ale velmi hutné knize odhaluje pět klíčových technik úspěšného řečníka: spojení (s publikem), vyprávění (příběhu), objasnění (myšlenky) přesvědčení (o její síle) a odhalení (pointy). Dále upozorňuje, jakým obvyklým chybám se naopak musíme vyhnout. A navrch odpovídá i na zcela praktické otázky jako „Co si mám obléct?" nebo „Jak nemám být nervózní“?

    „Myšlenky, které stojí zato šířit“ je mottem TED konference. Nebojte se šířit ty vlastní. Andersonův průvodce vám ukáže jak.

    Více ...

    Vyšlo v edici
    Žádná velká věda