Alchymie
Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu marketingových nápadů, které nedávají smysl
Rory Sutherland
„Abyste byli brilantní, musíte být iracionální.“
Jak vyrobit zázrak? Legenda reklamního světa Rory Sutherland vás přesvědčí, že řešení problémů musíte hledat tam, kde nikdo jiný – ve sférách zdánlivé iracionality. Jen zde totiž najdete skutečné motivy rozhodnutí vašich zákazníků, kolegů a lidí obecně. I těch vlastních, ač si to málokdo chceme přiznat.
Všichni bychom si rádi o sobě mysleli, že svá rozhodnutí řídíme rozumem.
Způsobem, za který se na něj nebudete zlobit, vám však Rory Sutherland vysvětlí, že nás všechny ovládají mnohem skrytější pochody mysli. Díky jeho dekonstrukci lidského chování, zejména spotřebitelského, pochopíte mnohé z behaviorálních věd a procesu tvorby rozhodnutí. Jakou myslíte, že hrají roli tři barevné proužky v zubní pastě? Nebo Red Bull na trhu nealkoholických nápojů? Porozumění tomu, co nás ovlivňuje, jak vytvořit důvěru ve značku, co je signalizace, jak využít placebo efekt a proč konečně aplikovat poznatky behaviorální psychologie nejen v reklamním, ale v jakémkoliv byznysu, vám navíc předá stylem nejzábavnějšího a nejbystřejšího společníka na večírku. Budete se dokonce těšit i na poznámky pod čarou. Nebo si chtít přečíst knihu podruhé.
Ale hlavně získáte odvahu vyzkoušet své nejlepší nesmyslné nápady protežované racionalitě navzdory. Protože dávají smysl.
Původní název: | Alchemy: The Dark Art and Curious Science of Creating Magic in Brands, Business, and Life |
---|---|
Překladatel: | Lenka Lichtenberg |
Edice: | Žádná velká věda |
Počet stránek: | 400 |
Vazba: | Pevná bez přebalu |
Barevnost: | Černobílá |
ISBN: | 978-80-7555-134-4 |
Velikost: | 140 × 202 mm |
Vydáno: | 19. 05. 2021 |
Dostupné formáty: | tištěná, audiokniha, e-kniha |
Cena tištěné knihy: | 499 Kč |
Cena e-knihy: | 349 Kč |
Formáty e-knihy: | epub, mobi, pdf |
Cena audioknihy: | 449 Kč |
Formáty audioknihy: | mp3 |
- Logika je nástrojem, nikoliv pravidlem.
- Na vnímání není nic objektivního, i když jsme přesvědčeni o opaku.
- Snaha posílit racionální chování nevede přes racionální argumenty.
- Dobrý odhad je také vědeckou metodou.
- Skutečný génius lidstva spočívá ve schopnosti mít přibližně pravdu.
- Neočekávané nebo nelogické věci mají neúměrně větší informační hodnotu než ty čistě logické.
- Koťátka v reklamě fungují.
Roryho alchymické zákony | 7 |
Předmluva: Jak konkurovat Coca-Cole | 9 |
Úvod: Jak rozluštit kód | 15 |
ČÁST PRVNÍ: O užívání a zneužívání rozumu | 67 |
ČÁST DRUHÁ: Alchymistův příběh (Aneb proč magie přežívá dodnes) | 157 |
ČÁST TŘETÍ: Signalizace | 189 |
ČÁST ČTVRTÁ: Nevědomé hackování: signalizace sobě samému | 241 |
ČÁST PÁTÁ: Satistatek (Satisficing) | 275 |
ČÁST ŠESTÁ: Psychofyzika | 303 |
ČÁST SEDMÁ: Jak se stát alchymistou | 351 |
Závěr: O tom, proč být o něco méně logický | 379 |
Poznámky | 397 |
Seznam ilustrací | 399 |
„Zásadní kniha. Skvěle použitelná na všechno v životě a proklatě vtipná.“ — Nassim Nicolas Thaleb
„Jak už název slibuje, Alchymie mění slova v ryzí zlato. Z každé stránky září hluboká moudrost.“ — Robert B. Cialdini
„Sutherland využívá svých desetiletí sbíraných zkušeností k tomu, aby lidské chování zábavně šíleným způsobem doslova rozpitval. V Alchymii kombinuje vědecký výzkum, a případové studie s veselými příběhy. Tohle je povinná literatura.“ — Entepreneur
„Alchymie je knihou o lidském chování a výzvou ke vzpouře proti tabulkové mafii, která dnes velí většině vládních a podnikových politik. ...Alchymie je plná příkladů toho, jak lidské chování odporuje zákonům ekonomiky práce.“ — Forbes
Grafy, tabulky a obrázky do audioknihy převést neumíme. Můžete si je však prohlédnout v doprovodných materiálech, které jsou vám zdarma k dispozici.
Vaši Melvilové