Alchymie

Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu marketingových nápadů, které nedávají smysl

Rory Sutherland

Kniha Alchymie

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena
Formáty

ihned ke stažení

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena
Formáty

mp3

ihned ke stažení

Namlouvá

Daniel Dítě

Délka

12h:16min

Přehrát ukázku
-0:00

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

„Abyste byli brilantní, musíte být iracionální.“

Jak vyrobit zázrak? Legenda reklamního světa Rory Sutherland vás přesvědčí, že řešení problémů musíte hledat tam, kde nikdo jiný – ve sférách zdánlivé iracionality. Jen zde totiž najdete skutečné motivy rozhodnutí vašich zákazníků, kolegů a lidí obecně. I těch vlastních, ač si to málokdo chceme přiznat.

Reklamy

O knize

Všichni bychom si rádi o sobě mysleli, že svá rozhodnutí řídíme rozumem.

Způsobem, za který se na něj nebudete zlobit, vám však Rory Sutherland vysvětlí, že nás všechny ovládají mnohem skrytější pochody mysli. Díky jeho dekonstrukci lidského chování, zejména spotřebitelského, pochopíte mnohé z behaviorálních věd a procesu tvorby rozhodnutí. Jakou myslíte, že hrají roli tři barevné proužky v zubní pastě? Nebo Red Bull na trhu nealkoholických nápojů? Porozumění tomu, co nás ovlivňuje, jak vytvořit důvěru ve značku, co je signalizace, jak využít placebo efekt a proč konečně aplikovat poznatky behaviorální psychologie nejen v reklamním, ale v jakémkoliv byznysu, vám navíc předá stylem nejzábavnějšího a nejbystřejšího společníka na večírku. Budete se dokonce těšit i na poznámky pod čarou. Nebo si chtít přečíst knihu podruhé.

Ale hlavně získáte odvahu vyzkoušet své nejlepší nesmyslné nápady protežované racionalitě navzdory. Protože dávají smysl.

Parametry
Původní název:Alchemy: The Dark Art and Curious Science of Creating Magic in Brands, Business, and Life
Překladatel:Lenka Lichtenberg
Edice:Žádná velká věda
Počet stránek:400
Vazba:Pevná bez přebalu
Barevnost:Černobílá
ISBN:978-80-7555-134-4
Velikost:140 × 202 mm
Vydáno:19. 05. 2021
Dostupné formáty:tištěná, audiokniha, e-kniha
Cena tištěné knihy:499 
Cena e-knihy:349 
Formáty e-knihy:epub, mobi, pdf
Cena audioknihy:449 
Formáty audioknihy:mp3
Představy o světě a lidech vám rozbíjí poznatky jako:
  • Logika je nástrojem, nikoliv pravidlem.
  • Na vnímání není nic objektivního, i když jsme přesvědčeni o opaku.
  • Snaha posílit racionální chování nevede přes racionální argumenty.
  • Dobrý odhad je také vědeckou metodou.
  • Skutečný génius lidstva spočívá ve schopnosti mít přibližně pravdu.
  • Neočekávané nebo nelogické věci mají neúměrně větší informační hodnotu než ty čistě logické.
  • Koťátka v reklamě fungují.
Obsah
Roryho alchymické zákony 7
Předmluva: Jak konkurovat Coca-Cole 9
Úvod: Jak rozluštit kód 15
ČÁST PRVNÍ: O užívání a zneužívání rozumu 67
ČÁST DRUHÁ: Alchymistův příběh (Aneb proč magie přežívá dodnes) 157
ČÁST TŘETÍ: Signalizace 189
ČÁST ČTVRTÁ: Nevědomé hackování: signalizace sobě samému 241
ČÁST PÁTÁ: Satistatek (Satisficing) 275
ČÁST ŠESTÁ: Psychofyzika 303
ČÁST SEDMÁ: Jak se stát alchymistou 351
Závěr: O tom, proč být o něco méně logický 379
Poznámky 397
Seznam ilustrací 399
Řekli o knize

„Zásadní kniha. Skvěle použitelná na všechno v životě a proklatě vtipná.“ — Nassim Nicolas Thaleb

„Jak už název slibuje, Alchymie mění slova v ryzí zlato. Z každé stránky září hluboká moudrost.“ — Robert B. Cialdini

„Sutherland využívá svých desetiletí sbíraných zkušeností k tomu, aby lidské chování zábavně šíleným způsobem doslova rozpitval. V Alchymii kombinuje vědecký výzkum, a případové studie s veselými příběhy. Tohle je povinná literatura.“ — Entepreneur

„Alchymie je knihou o lidském chování a výzvou ke vzpouře proti tabulkové mafii, která dnes velí většině vládních a podnikových politik. ...Alchymie je plná příkladů toho, jak lidské chování odporuje zákonům ekonomiky práce.“ — Forbes

O autorovi

autor

Rory Sutherland

(* 1965) je bývalý kreativní ředitel OgilvyOne, nyní místopředseda Ogilvy Group UK. V reklamní a marketingové branži se pohybuje více než 30 let. Svými sloupky pravidelně přispívá do časopisu The Spectator. I díky britskému humoru mají jeho TED Talks miliónové počty zhlédnutí.

Materiály k audioknize

Grafy, tabulky a obrázky do audioknihy převést neumíme. Můžete si je však prohlédnout v doprovodných materiálech, které jsou vám zdarma k dispozici.

Vaši Melvilové

Doprovodné materiály