Cirkadiánní kód

Využijte přirozený rytmus svého těla pro zdraví, výkon a zhubnutí

Satchin Panda

Kniha Cirkadiánní kód

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Rozměry
Cena

ihned ke stažení

Rozměry

mp3

Namlouvá

Tomáš Voženílek

Cena

ihned ke stažení

Přehrát ukázku
-0:00

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

Dlouho přehlížený, přitom tak významný – rytmus těla, který řídí vše. Seznamte se s tím, jak funguje, jak provázané jsou funkce našich orgánů a jak si nerespektováním našich vnitřních hodin můžeme škodit.

Avšak stačí malé změny ve spánkových zvyklostech, stravovacích i pracovních návycích, učení, cvičení i osvětlení – a vaše zdraví se zlepší v mnoha ohledech. Přínos takových změn bude dokonce mnohem účinnější a dlouhodobější než jakákoliv medikace či speciální dieta. Prolomte svůj kód!

O knize

Je to tak snadné: stačí udržovat skrytý rytmus těla, které střídavě zapíná a vypíná své funkce, aby kromě práce zvládlo i regeneraci – a naše zdraví se zase vrátí ke své dokonalosti. Kdyby ale byly tyto poznatky tak samozřejmé, objevy na poli cirkadiánních rytmů by byly v roce 2017 jen těžko vyznamenány udělením Nobelovy ceny. Civilizační výdobytky nám totiž tyto evolučně nastavené procesy skryly

S Pandovou poutavou knihou získáte příležitost, jak seřídit hodiny svého těla a trvale dosáhnout fyzické a duševní pohody. Budete moci svůj cirkadiánní rytmus otestovat a najít tak prostor pro nápravu vytvořený přímo sobě na míru. Naučíte se ovládat intenzitu světla, načasovat správně své jídlo, vyladit pohybovou aktivitu a oddávat se hlubokému spánku. Během několika týdnů zjistíte, jak skvělé je žít ve zdravém těle plném energie. A jen tak mimochodem se dozvíte mnohé z posledních objevů tohoto oboru – např. o existenci melanopsinu, proteinu citlivému na světlo, který se v očích vyskytuje mimo tyčinky a čípky. Díky němu dokáží i nevidomí lidé, kteří mají neporušené sítnicové buňky, stále vnímat světlo.

Během několika týdnů zjistíte, jak skvělé je žít ve zdravém těle plném energie. Nejít proti své přirozenosti s sebou přináší pouze výhody.

Parametry
Původní název:The Circadian Code
Překladatel:Bianca Bellová
Edice:Fit & Food
Počet stránek:296
Vazba:Měkká
Barevnost:Černobílá
ISBN:978-80-7555-117-7
Velikost:143 × 215 mm
Vydáno:5. 11. 2020
Dostupné formáty:tištěná, audiokniha, e-kniha
Cena tištěné knihy:419 
Cena e-knihy:279 
Formáty e-knihy:epub, mobi, pdf
Cena audioknihy:399 
Formáty audioknihy:mp3
V knize se mimo jiné dozvíte
  • Hodiny v našem mozku přeřizuje první ranní světlo a jasné večerní osvětlení jim škodí, což lze naštěstí řešit i pomocí technologií.
  • První sousto dne nastavuje orgánové hodiny, přičemž nezáleží tolik na tom, co jíte, ale jak dlouhý je denní interval věnovaný jídlu.
  • Spánek nepředstavuje konec, nýbrž začátek našeho biologického dne, a pro jeho optimální efekt je potřeba vystřídat několik spánkových cyklů.
  • Správnému nastavení rytmu pomáhá cvičení ráno a v pozdním odpoledni.
  • Chronické nemoci i terapie mají silnou cirkadiánní složku, jejímž vyladěním lze nemocem předcházet a také je léčit.
  • Konkrétní změny a tipy pro sladění každodenního života s biologickým rytmem jsou snadné a přirozené.
Obsah
Předmluva 9
I. Cirkadiánní hodiny
1. Všichni pracujeme na směny 23
2. Jak cirkadiánní rytmus funguje? Všechno záleží na načasování 44
3. Zaznamenávejte a testujte: Máte synchronizovaný cirkadiánní kód? 66
 
II. Cirkadiánní životní styl
4. Cirkadiánní kód pro co nejlepší noční spánek 91
5. Časově omezené stravování: Nařiďte si své hodiny na zhubnutí 117
6. Optimalizace učení a práce 145
7. Synchronizace cvičení s cirkadiánním kódem 163
8. Adaptace na největší narušitele – světlo a displeje 181
 
III. Optimalizace cirkadiánního zdraví
9. Hodiny, mikrobiom a zažívací problémy 201
10. Cirkadiánní kód v řešení metabolického syndromu: obezita, diabetes a kardiovaskulární choroby 220
11. Posilování imunitního systému a léčba rakoviny 234
12. Cirkadiánní kód pro optimální zdraví mozku 251
13. Dokonalý cirkadiánní den 267
 
Poděkování 270
Poznámky 274
Rejstřík 293
Řekli o knize

„Je to vzrušující zpráva: nejlepší životní styl nemusí souviset s tím, co jíte, ale kdy to jíte! Rostoucí počet studií a experimentů potvrzuje, že řadu nemocí sužujících moderní svět, od obezity, cukrovky a různých typů rakoviny až po depresi a demenci, vyvolává rozpad cirkadiánního cyklu.“ – Vogue

„Průměrný člověk jí každý den více než 15 hodin a přitom je tento způsob stravování v rozporu s našimi biologickými rytmy. Jsme navrženi tak, že naše fyziologie a metabolismus pracují v 24 hodinových rytmech. Tyto rytmy existují, protože stejně jako naše mozky musí každou noc spát, aby se opravily, resetovaly a omladily, musí mít i každý orgán čas na opravu a reset.“ – The New York Times

„Jedním ze základních faktorů pro zajištění dlouhověkosti je sladit život s cirkadiánními rytmy vašeho těla. Cirkadiánní kód, který napsal jeden z předních světových odborníků na cirkadiánní rytmy, nabízí kompletní program pro rekalibraci vašich denních a nočních aktivit, optimalizaci spánku, hubnutí, učení, práci a cvičení.“ – Valter Longo, PhD, autor mezinárodního bestselleru The Longevity Diet

O autorovi

Satchin Panda

Satchin Panda (* 1971) přednáší na Salk Institute for Biological Studies v San Diegu, kde se zaměřuje na cirkadiánní regulaci chování, fyziologie a metabolismu. Jeho tým objevil v sítnici melanopsin, na světlo citlivý protein, který řídí cyklus spánku a bdění. Zkoumá efekty časově omezeného stravování, které zabraňuje metabolickým onemocněním. Do jeho výzkumu se můžete zapojit i vy na www.mycircadianclock.org.

Materiály k audioknize

Grafy, tabulky a obrázky do audioknihy převést neumíme. Můžete si je však prohlédnout v doprovodných materiálech, které jsou vám zdarma k dispozici.

Vaši Melvilové

Doprovodné materiály