Hitmakeři

Tajemství popularity v éře rozptylování

Derek Thompson

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Běžně
Rozměry

ihned ke stažení

Vydání audioknihy není plánováno.

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

Hitmakeři jsou nezbytností pro marketéry, píáristy, obchodníky, kreativce a umělce všeho druhu. Autor vás vtáhne do principů fungování popkultury a šíření hitů způsobem, který váš pohled na téma změní tak, že marketing a propagaci už nikdy nebudete dělat jako dosud.

O knize

Nic se nestává „virálním“. Pokud si myslíte, že populární filmy, písně či aplikace k vám přicházejí jen tak odnikud a v dnešním přeplněném mediálním prostoru dosáhnou úspěchu jen díky šeptandě, neznáte jejich skutečný příběh. Každý trhák má vlastní tajnou historii, a dokonce i ty nejoslnivější nápady zapadnou, nepodaří-li se jim spojit se správnou sítí.

Derek Thompson ve své knize odkrývá psychologii vkusu a fungování kulturních trhů, které nenápadně utvářejí naše životy. Boří sentimentální showbyznysové mýty o tvorbě hitů a ukazuje, že kvalita samotná k úspěchu nestačí, že nikdo nemá „dobrý vkus“ a že několik nejpopulárnějších produktů v dějinách dělil od úplného selhání jenom krůček. Hitmakeři představují kouzelnou výpravu za trháky popkultury a za nejcennějším platidlem 21. století – pozorností lidí.

Proč si knihu přečíst
  • proč se nejhůře šíří velké inovace a nejlépe naopak věci povědomé, jen lehce vylepšené (a jak hledat „optimální novost“)
  • že viralita neexistuje, protože hity se šíří v kaskádách, a jak vytvořit globální kaskádu
  • že velkou roli při šíření hitů hraje náhoda, které však můžeme pomoct
  • jak moc účinné je nejen v textu, ale i v hudbě a designu pracovat s repeticí
  • že vkus je z velké části výsledkem všeho, s čím se daný člověk setkal, ne nějakého vrozeného nastavení či výchovy
  • jak přimět lidi, aby o vašem produktu mluvili, a proč musí být zajímavý především pro širší okruh mimo vaše přátele
  • proč je tak zásadní chápat Facebook jako noviny
  • jak těžit z opakované expozice, tedy vystavení vašemu produktu
  • proč se preference jiných často stávají našimi vlastními a jak toho využít
  • že pravidlo módy zní „nové je dobré, staré je špatné a hodně staré je opět dobré“ a jak z tradice udělat módu
Parametry
Původní název: Hit Makers: The Science of Popularity in an Age of Distraction
Překladatel: Filip Drlík
Edice: Žádná velká věda
Počet stránek: 344
Počet ilustrací: 15
Vazba: Měkká
Barevnost: Černobílá
ISBN: 978-80-7555-026-2
Rozměry: 143 × 215 mm
E-kniha 269 
Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Běžně
Rozměry

ihned ke stažení

Vydání audioknihy není plánováno.

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

Obsah
ÚVOD: Píseň, která dobyla svět 9
Píseň, která dobyla svět
ČÁST I: POPULARITA A MYSL
1 MOC EXPOZICE 27
Sláva a povědomost - ve výtvarném umění, hudbě a politice
2 PRAVIDLO MAYA 52
Momenty aha - v televizi, technologiích a designu
3 HUDBA ZVUKU 77
Moc opakování - v hudbě a projevu
VSUVKA 99
Mrazení
4 MÝTOTVORNÁ MYSL 1: SÍLA PŘÍBĚHU 104
Shrnutí tisíce mýtů
5 MÝTOTVORNÁ MYSL 2: TEMNÁ STRANA HITŮ 121
Proč příběhy fungují jako zbraně
6 ZROZENÍ MÓDY 134
“Líbí se mi to, protože je to populární.” “Nesnáším to, protože je to populární.”
VSUVKA 153
Stručné dějiny náctiletých
ČÁST II: POPULARITA A TRH
7 ROKENROL A NAHODILOST 163
Cvrčci, chaos a největší hit v dějinách rokenrolu
8 VIRALITA MÝTŮ ZBAVENÁ 184
Padesát odstínů šedi a pravda o tom, proč se některé hity tolik proslaví
9 PUBLIKUM MÉHO PUBLIKA 206
Shluky, spolky a sekty
VSUVKA 220
Le Panache
10 CO LIDÉ CHTĚJÍ 1: EKONOMIKA PROROCTVÍ 227
Byznys nekonečných chyb
11 CO LIDÉ CHTĚJÍ 2: DĚJINY PIXELŮ A INKOUSTU 248
To, co lidé chtějí od novinek (…často nejsou novinky)
VSUVKA 270
828 Broadway
12 BUDOUCNOST HITŮ - ŘÍŠE A MĚSTSKÝ STÁT 275
Povědomá překvapení, sítě a kouzelný prach
PODĚKOVÁNÍ 299
POZNÁMKY 301
REJSTŘÍK 331
Řekli o knize

„Hitmakeři jsou výpravou do světa populárních hitů. Skvělé čtení a zajímavépoznatky podložené řadou výzkumů. Knihu si musíte přečíst,ať už se sami pokoušíte o hit, anebo prostě pomáháte někomu jinému dobýt svět.“ Michal „Majkláč“ Novák,
zakladatel Bandzone.cz

„Thompson přiznává moc štěstěny, ale zároveň důkladně zkoumá nespočet faktorů, které činí námi kupované, oblíbené a sledované věci tak neodolatelnými: ať už jde o Facebook, televizní pořady jako Seinfeld, aplikace Bumble a dokonce populární ukolébavky. Thompson ve své první knize, v Hitmakerech, řeší tuto záhadu pomocí řádného výzkumu, důvtipu a poutavých aforismů... je to úžasná kniha.“ USA Today

„Je možné, že svůj oblíbený film nebo skladbu už nikdy nebudete vnímat jako dřív. Představuje povinnou četbu pro kohokoli, kdo pracuje s populárním uměním.“ Simon Kinberg,
producent filmu Marťan,
scénárista a producent filmové série X-Men

„Okouzlující – plná „aha“ momentů spojených s fakty vysvětlujícími, proč některé myšlenky uspějí a jiné se nikdy neodlepí od země. Tato kniha navazuje tam, kde skončil Bod zlomu.“ Adam Grant,
profesor z Wharton School
a autor bestsellerů Originály a Dávat a brát

„Hitmakeři jsou promyšlená a důkladně připravená, poutavá kniha... úžasný pohled na vše, co stojí v pozadí hitů, od Mony Lisy po Donalda Trumpa.“ Vox

„Derek Thompson je již dlouho jedním z nejbystřejších nových hlasů americké žurnalistiky. Díky Hitmakerům se stává i jedním z nejbystřejších hlasů ve světě populárně naučné literatury. V rozsahu od impresionismu přes německé ukolébavky po Hru o trůny nabízejí Hitmakeři svěží a poutavý pohled na fungování médií a šíření myšlenek. Díky obratnému stylu a promyšlené argumentaci je tato kniha věrná svému názvu – a je sama hitem.“ Daniel H. Pink,
autor bestsellerů Pohon a Prodávat je lidské

„Hitmakeři Dereka Thompsona jsou bystře pojatý popis dějin megahitů od rozmachu tunik ve 13. století po iPhone. Dokumentují podivnou a proměnnou směsici génia, štěstí, nadání pro byznys a matematiky sítí, která mění obskurní záležitosti na celosvětové pecky.“ Jordan Ellenberg,
autor bestselleru Jak se nemýlit

„Kvůli čemu se z jedné písně stane hit, z jiné propadák, z jedné knihy úspěšný počin a z jiné náplň do krabic ve výprodejích? Právě tuto záhadu zkoumá Derek Thompson se svým typickým odhodláním, humorem a vhledem v knize Hitmakeři. Jde o strhující dílo, které se nespokojuje se snadnými odpověďmi a podle všeho je předurčené stát se jedním z hitů, které Thompson tak obratně analyzuje.“ Maria Konnikova,
autorka bestselleru The Confidence Game

„Hitmakeři spojují dějinné poznatky s technologickými a sociálními a vysvětlují, jak funguje kultura a vznikají hity.“ Steve Case,
předseda a jednatel firmy Revolution LLC a spoluzakladatel America Online

„Hitmakeři od Dereka Thompsona jsou úchvatné dílo – jiskřivá kombinace fascinujících příběhů, nejmodernější vědy a skvělých rad pro byznys. Thompson se v jednom odstavci dělí o více zajímavých myšlenek než téměř všichni dnešní autoři, stejně jako když píše pro The Atlantic. Hitmakeři jsou bible pro každého, kdo se kdy pokoušel cokoli propagovat, od produktů, lidí a myšlenek po knihy, skladby, filmy a televizní seriály.“ Adam Alter,
autor bestsellerů Drunk Tank Pink a Irresistible

„Od Dereka Thompsona čtu všechno, co se mi namane, a tato kniha není výjimkou. Otázka, proč se věci stávají populárními, je jednou z nejdůležitějších v našem čím dál tím více sesíťovaném světě a Hitmakeři Dereka Thompsona jsou nejlepším a nejserióznějším pokusem o náhled na tento svět.“ Tyler Cowen,
autor knihy The Great Stagnation a blogu Marginal Revolution

„Thompson se zabývá těžkou otázkou, jak produkty získávají výsadní postavení v kultuře. Jeho dílo se noří do mnoha aspektů zábavního průmyslu i průmyslového designu, dějin umění, vydavatelství a politiky... svou tezi předkládá s vervou a řetězcem souvislých anekdot ...Tato kniha osloví jak čtenáře Malcolma Gladwella, tak popkulturní nadšence a všechny, kdo se zajímají o proměnlivý mediální terén.“ Booklist

„Jak se z hezké myšlenky stane neodbytná píseň, módní trend nebo – brr – mem? Redaktor magazínu The Atlantic Thompson předkládá pár dobře promyšlených odpovědí... Dobrá četba pro kohokoli, kdo se snaží pochopit mechanismus popkultury – a možná dokonce sám vyrobit vlastní hit.“ Kirkus Reviews

O autorovi

Derek Thompson je uznávaným redaktorem časopisu The Atlantic, do něhož přispívá články o ekonomice a médiích. Pravidelně se podílí na podcastu Here and Now v National Public Radio a často vystupuje v televizi, včetně stanic CBS a MSNBC. Magazíny Inc. i Forbes ho uvedly na seznamu „30 pod 30“. Žije v New Yorku.

Chcete vědět, až kniha vyjde?

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Běžně
Rozměry

ihned ke stažení

Vydání audioknihy není plánováno.

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

Komentáře