Přednášíte? Řídíte tým? „Prodáváte“ nápady? Obchodujete? Máte někdy pocit, že to, co říkáte, není dostatečně výstižné nebo že vás posluchač nechápe? Bestseller Dana Roama představuje způsob, jak být srozumitelný a presvědčivý. Učí totiž využívat vrozené vizuální myšlení. A nemusíte být zrovna Michelangelo! Roam tvrdí, že nadání pro vizuální myšlení má každý, i když si myslí, že kreslit neumí. Zcela postačí, když zvládnete nakreslit čáru, kolečko a čtvereček. Uvidíte, že správně načrtnutý, jakkoli jednoduchý obrázek třeba na obyčejném ubrousku je mnohem mocnější než Excel nebo PowerPoint. Pomůže vytříbit myšlenky, přemýšlet nad problémy zvenčí a sdělit je takovým způsobem, že jim ostatní lidé porozumí.
Bestseller Dana Roama Nápady na ubrousku představuje výjimečný titul mezi knihami o prezentaci. Je to originální návod, jak při řešení libovolného problému využít vizuální myšlení – a poradit si jen s pomocí tužky a kousku papíru, jak díky přemýšlení s obrázky nalézat a rozvíjet nové myšlenky, jak rešit problémy nečekanými způsoby a jak významně zlepšit naše schopnosti podělit se o objevené postřehy.
S Roamovou knihou je zkrátka možné naučit se vidět svět novými způsoby. Názornou, poučnou i svižně napsanou knihu nevyužijí jen lidé “od byznysu”: může se hodit všem, kdo se občas snaží někomu jinému vysvětlit abstraktní problém a přivést jej k tomu, aby problém pochopil. Kniha se na americkém serveru Amazon.com právem stala nejprodávanější knihou roku 2008 a dosud byla přeložena do 15 jazyků..
Knížka je určena pro:
- manažery všech oborů
- obchodníky
- podnikatele
- lektory
- učitele
- prezentátory
- promotéry
- rodiče
Knížka vás naučí:
- prezentovat, vysvětlovat a obhajovat vaše myšlenky a návrhy, od jednoduchých nápadů po obtížně sdělitelné abstraktní koncepty
- analyzovat jednoduché i komplikované pracovní, podnikatelské i osobní problémy pomocí mocných vizuálních postupů
- řešit problémy a vymýšlet nápady prostřednictvím vizuálních metod a brainstormingu
- být přesvědčivý, poutavý a zábavný v obchodní i osobní argumentaci
- udržet pozornost posluchačů při prezentaci (ať je téma jakkoli nezáživné)
- při tom všem si vystačit s tužkou a listem papíru
- spontánně používat vrozené vizuální myšlení všude tam, kde přestávají stačit slova
- dívat se na problémy a výzvy novýma očima (“dívat se” není totéž co “vidět”)
Původní název: | The Back of the Napkin: Solving Problems and Selling Ideas with Pictures |
---|---|
Překladatel: | David Krásenský |
Edice: | Žádná velká věda |
Počet stránek: | 288 |
Počet ilustrací: | stovky |
Vazba: | pevná |
Barevnost: | barevná |
ISBN: | 978-80-903912-9-1 |
Velikost: | 176 × 177 mm |
Dostupné formáty: | tištěná, e-kniha |
Cena tištěné knihy: | 298 Kč |
Cena e-knihy: | 159 Kč |
Formáty e-knihy: | epub, mobi, pdf |
Část I: Úvodní kapitoly
Kdykoli, kdokoli, kdekoli: jak řešit problémy pomocí obrázku
- Úplně nový pohled na pracovní problémy
- Jaké problémy, jaké obrázky a kdo jsme to vlastně “my”
- Poker, který se nedá prohrát: Čtyři kroky vizuálního myšlení
Část II: Nalézáme nápady
Abys mě lépe viděla, abys mě lépe slyšela, aby sis dovedla představit: nástroje a pravidla pro dobré vizuální myšlení
- Ne, děkuji, jenom se dívám
- Šest způsobu vidění
- SQVID: praktická lekce z aplikované představivosti
- Základní schéma pro ukazování
Část III: Rozvíjíme nápady
Vyšší škola vizuálního myšlení: uvádíme vizuální myšlení do praxe
- Ukazování a vyšší škola vizuálního myšlení
- Kdo jsou naši zákazníci?
- Kolik a kteří to kupují?
- Kde děláme největší obrat?
- Kdy to můžeme spravit?
- Jak můžeme zdokonalit naše podnikání?
- Proč se tím vůbec máme zabývat?
Část IV: Prodáváme nápady
Představení začíná!
- Všechno, co vím o podnikání, jsem se naučil před tabulí na základní škole
- A co nakreslit na závěr?
Poděkování
Příloha A
Příloha B
Rejstřík
O autorovi
„Nápady na ubrousku jsou čtivou a didaktickou knihou, kde je textu přesně tak akorát, aby zbytečně nenabourával princip, o nějž tu jde především: naučit se věci popisovat kreslením, ne psaním.“ – Blahoslav Hruška, týdeník Ekonom
„Metoda ‚z ubrousku‘ … bude zřejmě dobře vyhovovat i technickým a matematickým typům, protože spojuje hravé obrázky s metodickým přístupem … Pro toho, kdo se chce naučit efektivně využívat kresbičky i k reálné práci a nejen se jimi bavit na dlouhých poradách, bude Roamova kniha dobrým průvodcem.“ – Michal Kučera, Euro
„Když začnu během vysvětlování nejakého problému skicovat jednoduché obrázky, posluchači najednou na vlastní oči vidí, z čeho se problém skládá, kdy vznikl a jak vypadá řešení, které jim navrhuji. Roamova metoda mi pomáhá najít rychlou cestu k cíli.” – Lukáš Bajer, Moderní vyučování
„Že v jednoduchosti je síla, víme všichni. Abychom tomu ale skutečně uvěřili (speciálně při řešení komplikovaných problémů), potřebujeme často názorný důkaz. A přesně jeden takový podává Dan Roam … učí s vtipem, věcně a včetně nejnovějších poznatků z oboru vizuálního vnímání člověka.“ – Lukáš Kadeřábek, Moje psychologie
„Chcete-li úspěšně komunikovat v dnešní globální ekonomice, stačí se naučit jediný nový jazyk: jazyk vizuálního myšlení. I když máte obě mozkové polokoule levé a ani kousek kreslířského nadání, Dan Roam vás přinutí předstoupit před tabuli a objeví ve vás dovednosti shrnout i ty nejsložitejší myšlenky pomocí jednoduchých obrázků.” – Chelsea Hardaway, autorka knihy Why Business People Speak Like Idiots
„Neobyčejně podnětné! Za pár hodin vás naučí úplně nový způsob myšlení – co víc byste si od nějaké knihy mohli přát?” – Dan Heath, autor knihy Made to Stick
„I když to autoři knížek neradi přiznávají, jeden obrázek opravdu často vydá za tisíc slov. Danu Roamovi nechybí styl ani vtip a napsal zde inteligentní, praktickou učebnici vizuálního myšlení.” – Daniel H. Pink, autor knihy A Whole New Mind (český překlad Úplně nová mysl)
„Tahle knížka je pro každého manažera a podnikatele povinnou četbou. Vizuální myšlení osvobodí vaši mysl, která pak vyřeší problémy jedinečným a efektivním způsobem.” – Temple Grandin, autorka knihy Thinking in Pictures