Nápady na ubrousku header

Nápady na ubrousku Přednášíte? Řídíte tým? „Prodáváte“ nápady? Obchodujete? Máte někdy pocit, že to, co říkáte, není dostatečně výstižné nebo že vás posluchač nechápe? Bestseller Dana Roama představuje způsob, jak být srozumitelný a presvědčivý. Učí totiž využívat vrozené vizuální myšlení. A nemusíte být zrovna Michelangelo! Roam tvrdí, že nadání pro vizuální myšlení má každý, i když si myslí, že kreslit neumí. Zcela postačí, když zvládnete nakreslit čáru, kolečko a čtvereček. Uvidíte, že správně načrtnutý, jakkoli jednoduchý obrázek třeba na obyčejném ubrousku je mnohem mocnější než Excel nebo PowerPoint. Pomůže vytříbit myšlenky, přemýšlet nad problémy zvenčí a sdělit je takovým způsobem, že jim ostatní lidé porozumí.

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

není skladem

Běžně
Rozměry

ihned ke stažení

Vydání audioknihy není plánováno.

O knize

Bestseller Dana Roama Nápady na ubrousku představuje výjimečný titul mezi knihami o prezentaci. Je to originální návod, jak při řešení libovolného problému využít vizuální myšlení – a poradit si jen s pomocí tužky a kousku papíru, jak díky přemýšlení s obrázky nalézat a rozvíjet nové myšlenky, jak rešit problémy nečekanými způsoby a jak významně zlepšit naše schopnosti podělit se o objevené postřehy.

S Roamovou knihou je zkrátka možné naučit se vidět svět novými způsoby. Názornou, poučnou i svižně napsanou knihu nevyužijí jen lidé “od byznysu”: může se hodit všem, kdo se občas snaží někomu jinému vysvětlit abstraktní problém a přivést jej k tomu, aby problém pochopil. Kniha se na americkém serveru Amazon.com právem stala nejprodávanější knihou roku 2008 a dosud byla přeložena do 15 jazyků..

V knize se dozvíte

Knížka je určena pro:

  • manažery všech oborů
  • obchodníky
  • podnikatele
  • lektory
  • učitele
  • prezentátory
  • promotéry
  • rodiče

Knížka vás naučí:

  • prezentovat, vysvětlovat a obhajovat vaše myšlenky a návrhy, od jednoduchých nápadů po obtížně sdělitelné abstraktní koncepty
  • analyzovat jednoduché i komplikované pracovní, podnikatelské i osobní problémy pomocí mocných vizuálních postupů
  • řešit problémy a vymýšlet nápady prostřednictvím vizuálních metod a brainstormingu
  • být přesvědčivý, poutavý a zábavný v obchodní i osobní argumentaci
  • udržet pozornost posluchačů při prezentaci (ať je téma jakkoli nezáživné)
  • při tom všem si vystačit s tužkou a listem papíru
  • spontánně používat vrozené vizuální myšlení všude tam, kde přestávají stačit slova
  • dívat se na problémy a výzvy novýma očima (“dívat se” není totéž co “vidět”)
Parametry
Původní název:The Back of the Napkin: Solving Problems and Selling Ideas with Pictures
Překladatel:David Krásenský
Edice:Žádná velká věda
Počet stránek:288
Počet ilustrací:stovky
Vazba:pevná
Barevnost:barevná
ISBN:978-80-903912-9-1
Velikost:176 × 177 mm
Dostupné formáty:tištěná, e-kniha
Cena tištěné knihy:298 
Cena e-knihy:159 
Formáty e-knihy:epub, mobi, pdf
Obsah

Část I: Úvodní kapitoly

Kdykoli, kdokoli, kdekoli: jak řešit problémy pomocí obrázku

  1. Úplně nový pohled na pracovní problémy
  2. Jaké problémy, jaké obrázky a kdo jsme to vlastně “my”
  3. Poker, který se nedá prohrát: Čtyři kroky vizuálního myšlení

Část II: Nalézáme nápady

Abys mě lépe viděla, abys mě lépe slyšela, aby sis dovedla představit: nástroje a pravidla pro dobré vizuální myšlení

  1. Ne, děkuji, jenom se dívám
  2. Šest způsobu vidění
  3. SQVID: praktická lekce z aplikované představivosti
  4. Základní schéma pro ukazování

Část III: Rozvíjíme nápady

Vyšší škola vizuálního myšlení: uvádíme vizuální myšlení do praxe

  1. Ukazování a vyšší škola vizuálního myšlení
  2. Kdo jsou naši zákazníci?
  3. Kolik a kteří to kupují?
  4. Kde děláme největší obrat?
  5. Kdy to můžeme spravit?
  6. Jak můžeme zdokonalit naše podnikání?
  7. Proč se tím vůbec máme zabývat?

Část IV: Prodáváme nápady

Představení začíná!

  1. Všechno, co vím o podnikání, jsem se naučil před tabulí na základní škole
  2. A co nakreslit na závěr?
    Poděkování
    Příloha A
    Příloha B
    Rejstřík
    O autorovi
O autorovi

Dan Roam (*1964) je zakladatelem a prezidentem manažerské konzultační společnosti Digital Roam Inc., která pomáhá řídícím pracovníkum firem řešit složité problémy pomocí vizuálního myšlení. Svůj jedinečný přístup přinesl do společností jako jsou Google, eBay, General Electric, Wal-Mart, Wells Fargo Bank, námořnictvo Spojených států, HBO, News Corp. a Sun Microsystems. Metodu prezentace prostřednictvím obrázku objevil asi před dvaceti lety, když zakládal konzultační firmu v Rusku. „Jak můžu vést takovou společnost v zemi, kde nerozumím takřka jedinému slovu?” říkal si tehdy.

Dan Roam A zrodila se vskutku jednoduchá, ale geniální metoda: vizualizace myšlenek kresbou. I když Roam po několika letech plynně hovořil rusky, obrázky zustaly, protože spolehlivě fungovaly: „Pomáhaly našemu týmu dorozumět se mezi sebou, našim klientům porozumět nám (a naopak) a všem odhalovaly myšlenky, které by jinak zůstaly skryty.” Tuto metodu Dan Roam po návratu do Spojených státu dále rozvíjel. Dnes prednáší po celém světě, a to jak u klientů, tak i na odborných konferencích. Má za sebou dvacet let kreslení a vizuálního řešení problémů, které zakládá mj. na znalosti nedávných objevů činnosti zrakového systému. Žije v kalifornském San Francisku.

Bohatě ilustrované stránky Dana Roama najdete na adrese www.thebackofthenapkin.com.

Recenze

„Nápady na ubrousku jsou čtivou a didaktickou knihou, kde je textu přesně tak akorát, aby zbytečně nenabourával princip, o nějž tu jde především: naučit se věci popisovat kreslením, ne psaním.“ – Blahoslav Hruška, týdeník Ekonom

„Metoda ‚z ubrousku‘ … bude zřejmě dobře vyhovovat i technickým a matematickým typům, protože spojuje hravé obrázky s metodickým přístupem … Pro toho, kdo se chce naučit efektivně využívat kresbičky i k reálné práci a nejen se jimi bavit na dlouhých poradách, bude Roamova kniha dobrým průvodcem.“ – Michal Kučera, Euro

„Když začnu během vysvětlování nejakého problému skicovat jednoduché obrázky, posluchači najednou na vlastní oči vidí, z čeho se problém skládá, kdy vznikl a jak vypadá řešení, které jim navrhuji. Roamova metoda mi pomáhá najít rychlou cestu k cíli.” – Lukáš Bajer, Moderní vyučování

„Že v jednoduchosti je síla, víme všichni. Abychom tomu ale skutečně uvěřili (speciálně při řešení komplikovaných problémů), potřebujeme často názorný důkaz. A přesně jeden takový podává Dan Roam … učí s vtipem, věcně a včetně nejnovějších poznatků z oboru vizuálního vnímání člověka.“ – Lukáš Kadeřábek, Moje psychologie

„Chcete-li úspěšně komunikovat v dnešní globální ekonomice, stačí se naučit jediný nový jazyk: jazyk vizuálního myšlení. I když máte obě mozkové polokoule levé a ani kousek kreslířského nadání, Dan Roam vás přinutí předstoupit před tabuli a objeví ve vás dovednosti shrnout i ty nejsložitejší myšlenky pomocí jednoduchých obrázků.” – Chelsea Hardaway, autorka knihy Why Business People Speak Like Idiots

„Neobyčejně podnětné! Za pár hodin vás naučí úplně nový způsob myšlení – co víc byste si od nějaké knihy mohli přát?” – Dan Heath, autor knihy Made to Stick

„I když to autoři knížek neradi přiznávají, jeden obrázek opravdu často vydá za tisíc slov. Danu Roamovi nechybí styl ani vtip a napsal zde inteligentní, praktickou učebnici vizuálního myšlení.” – Daniel H. Pink, autor knihy A Whole New Mind (český překlad Úplně nová mysl)

„Tahle knížka je pro každého manažera a podnikatele povinnou četbou. Vizuální myšlení osvobodí vaši mysl, která pak vyřeší problémy jedinečným a efektivním způsobem.” – Temple Grandin, autorka knihy Thinking in Pictures