Před-svědčování
Revoluční způsob, jak ovlivnit a přesvědčit
Nemusíte změnit postoje či přesvědčení svých posluchačů – stačí správně přesunout pozornost publika těsně předtím, než od něj budete chtít žádoucí reakci. Cialdiniho nová kniha postavená na konceptu před-svědčování opřeném o poslední vědecké poznatky změní způsob, jakým uvažujete o marketingu, obchodním vyjednávání, propagandě, zkrátka ovlivňování druhých – a naučí vás, jak se bránit případné manipulaci. Tuto knihu potřebujete, protože jinak můžete být sami obětí.
Svůj klasický bestseller Zbraně vlivu napsal Robert Cialdini už před dvaatřiceti lety. Úspěch první knihy – 3 miliony prodaných výtisků v 31 jazycích – byl ale jen začátkem. Tématem přesvědčování (anglicky persuasion) se autor zabýval i nadále a výsledkem je mimořádně čtivá kniha Před-svědčování (Pre-suasion). Na rozdíl od Zbraní vlivu, které radí, jak se bránit manipulativním technikám, se Cialdini nyní soustřeďuje na to, jak účinně ovlivňovat druhé, samozřejmě v etických mezích. A přináší zásadně nový, přitom vědecky podložený objev: nejdůležitější není samotné sdělení, ale jak zapůsobíme na posluchače ještě před ním. Na tom závisí, zda posluchač naše sdělení ochotně přijme a nechá se jím ovlivnit, nebo ho odmítne – ve skutečnosti už předem.
- Co je to privilegovaný moment, v němž máte největší šanci ovlivnit druhé.
- Že lidé považují za nejdůležitější to, na co se zrovna soustředí – a jak toho využít.
- Které marketingové a reklamní postupy fungují či nefungují, a proč.
- Čím nás při komunikaci ovlivňuje okolní fyzické prostředí.
- O neuvěřitelné účinnosti podvědomých asociací, které mění náš úsudek.
- Jak fungují atraktory, které automaticky přitáhnou pozornost, a jak magnetizéry, které pozornost dokážou udržet.
- Příklady mistrovských přesvědčovacích výkonů těch nejlepších vyjednavačů a obchodníků.
Původní název: | Pre-Suasion: A Revolutionary Way to Influence and Persuade |
---|---|
Překladatel: | Aleš Drobek |
Edice: | Pod povrchem |
Počet stránek: | 404 |
Počet ilustrací: | 29 |
Vazba: | Pevná s přebalem |
Barevnost: | Černobílá |
ISBN: | 978-80-7555-014-9 |
Velikost: | 143 × 215 mm |
Vydáno: | 7. 12. 2016 |
Dostupné formáty: | tištěná, audiokniha, e-kniha |
Cena tištěné knihy: | 399 Kč |
Cena e-knihy: | 299 Kč |
Formáty e-knihy: | epub, mobi, pdf |
Cena audioknihy: | 399 Kč |
Formáty audioknihy: | mp3 |
Poděkování | 7 | |
Autorova poznámka | 9 | |
Část první: | Před-svědčení: začíná to pozorností | 13 |
1 | Před-svědčování: úvod | 15 |
2 | Privilegované momenty | 31 |
3 | Důležitým faktorem pozornosti... je důležitost | 45 |
4 | Fokální znamená kauzální | 65 |
5 | Vládcové pozornosti: atraktory | 81 |
6 | Vládcové pozornosti 2: magnetizéry | 95 |
Část druhá: | Procesy: role asociací | 109 |
7 | Prvořadý význam asociací: spojuji si, tedy myslím | 111 |
8 | Vliv prostředí: na správném místě ve správný čas | 127 |
9 | Mechanismy před-svědčování: příčiny, limity a korektivy | 143 |
Část třetí: | Osvědčené postupy: optimalizace před-svědčování | 159 |
10 | Šest hlavních cest ke změně: široká třída coby chytrá zkratka | 161 |
11 | Jednota 1: být spolu | 183 |
12 | Jednota 2: jednat spolu | 203 |
13 | Etické meze: před-před-svědčivá úvaha | 219 |
14 | Post-svědčování: trvalé následky | 235 |
Poznámky | 245 | |
Literatura | 315 | |
Rejstřík | 393 |
„Před-svědčování je kniha hodná svého předchůdce i Cialdiniho odkazu. [...] Je to prostě ten druh literatury, který působí hlouběji a o to trvaleji. A než se nadějete, ovlivní to, jak žijete, nebo jak děláte svůj byznys.“ — Robert Vlach, podnikatel a autor knihy Na volné noze
„Kniha je nepostradatelným nástrojem pro každého, kdo chce aplikovat vědecky podložené obchodní strategie. Před-svědčování stálo za dlouhé čekání a je předurčeno stát se okamžitě klasikou. Kniha patří do knihovny každého byznysmena, od CEO po běžného obchodníka.“ — Forbes
„Zkoumání toho, jak se lidé na nejzákladnější úrovni rozhodují, je specialitou Roberta Cialdiniho – gurua všech obchodníků a marketérů od roku 1984, kdy poprvé vyšly Zbraně vlivu. Na scénu se nyní vrací se svým novým dílem Před-svědčování, plným mnoha dalších tipů, jak se dostat do hlav lidí.“ — New York Post
„Vynikající sociální psycholog Robert Cialdini napsal další nenahraditelnou knihu o psychologii přesvědčování. Budu ji doporučovat po mnoho let.“ — Amy Cuddy, profesorka Harvard Business School, autorka Tady a teď
„Kniha dokonale přibližuje výsledky výzkumů nejen toho, jak ovlivňujeme druhé, ale také jak je můžeme na naše ovlivňování připravit. Kniha je postavena na empirických důkazech z laboratoří i praxe.“ —The Wall Street Journal
„Robert Cialdini je zřejmě nejvýznamnějším expertem na účinnou persuazi a jeho poslední kniha Před-svědčování těží z jeho erudice.“ — Harvard Business Review
- Recenze Roberta Vlacha
- Autorova předchozí kniha Zbraně vlivu /ČJ/
- Stránka knihy na Amazonu /AJ/
- Stránka knihy na webu autora /AJ/
- Recenze na Forbes.com /AJ/
- Video, kde autor vysvětluje koncept knihy /AJ s ČJ titulky/
- Recenze na blogu Boba Morrise /AJ/
- Podcast s autorem o knize /AJ/
- Recenze na Kirkus Review /AJ/
- O knize na Inc.com /AJ/
- O před-svědčování ve Financial Times /AJ/