Nové zbraně vlivu
Psychologie přesvědčování i v online světě
Robert B. Cialdini
Legendární světový bestseller nejcitovanějšího sociálního psychologa současnosti o ovlivňování a přesvědčování, Zbraně vlivu, se dočkala nové, přepracované a o prostředí online světa aktualizované verze! Rozšíření se týká každé kapitoly a kromě čerstvých psychologických výzkumů zaměřených na přesvědčování a vyhovění, a nově i 7. principu vlivu, najdete v knize i aplikace ovlivňovacích metod na sociálních sítích, v e-shopech, v neodolatelných reklamních nabídkách či v zaručených informacích řetězových e-mailů.
Naučte se metody neetického ovlivňování rozpoznávat, odhalovat a hlavně jim nepodléhat.
Nové zbraně vlivu vám s tím pomohou, stanou se vaším spolehlivým průvodcem světem manipulace.
Už jste to sami zažili: pojišťovákovi jste sympatičtí, proto vám zkusí vyjednat speciální nabídku. Lékárnici však moc sympatičtí nejste: co vás to napadlo, chtít jiné vitaminy než ty nejdražší? A tuhle objednávku musíte zaplatit co nejrychleji: e-shop má skladem poslední kus zboží.
Samozřejmě tušíte, že jsou to špinavé triky. Na to tuhle knihu nepotřebujete. Potřebujete ji k tomu, aby vás naučila rozeznat manipulaci v momentech, kdy s ní nepočítáte: ve spěchu, pod tlakem, s frontou nabručených lidí za zády nebo mezi kamarády na sociální síti.
Robert Cialdini vám ukáže:
- Které faktory mohou mít za následek, že někomu jinému řeknete „ano“.
- Jak manipulátory odmítat sebevědomě, účinně a bez nepříjemných pocitů.
- Sedm základních nátlakových technik neboli zbraní vlivu.
- Desítky konkrétních fíglů velkých firem i drobných šmejdů z internetu.
- Proč primitivní triky fungují i na ty nejchytřejší lidi.
- Co dělat a nedělat, když chcete prosadit svou vy sami.
- Jak si zachránit život při nehodě v davu lidí.
- Praktické rady pro éru fake news, trollů, reklamních botů a online podvodů.
- Jak poznat falešné pochvalné recenze a jiné triky internetových marketérů.
- Desítky nových výzkumů psychologie přesvědčování a manipulace – včetně čerstvých příkladů z pandemie covidu-19.
Co jsou zbraně vlivu?
Dr. Robert B. Cialdini vás naučí rozeznat, kdy jste součástí férového vztahu a kdy naopak není něco v pořádku. Seznámí vás se sedmi univerzálními zákonitostmi ovlivňování a manipulace, zbraněmi vlivu, které mají až nečekaně silnou moc na naše chování a rozhodování. Jsou to:
- reciprocita
- závazek a důslednost
- sociální schválení
- oblíbenost
- autorita
- vzácnost
- jednota
Díky pochopení fungování těchto principů už nikdy neřeknete ano, když vlastně chcete říct ne, zato budete ve svém jednání přesvědčivější než kdykoliv předtím. Kniha je určena všem, kteří odmítají být manipulováni, chtějí porozumět tomu, v čem tkví síla přesvědčovacích taktik a hodlají se aktivně bránit.
Původní název: | Influence, New and Expanded: The Psychology of Persuasion |
---|---|
Překladatel: | Eva Nevrlá |
Edice: | Žádná velká věda |
Počet stránek: | 512 |
Vazba: | Pevná bez přebalu |
Barevnost: | Černobílá |
ISBN: | 978-80-7555-181-8 |
Vydáno: | 28. 02. 2023 |
Dostupné formáty: | tištěná, audiokniha, e-kniha |
Cena tištěné knihy: | 599 Kč |
Cena e-knihy: | 379 Kč |
Formáty e-knihy: | epub, mobi, pdf |
Cena audioknihy: | 599 Kč |
Formáty audioknihy: | mp3 |
„Robert Cialdini dokázal nemožné: vylepšil mistrovské dílo. Aktualizované vydání knihy Zbraně vlivu je košatým a poutavým popisem rafinovaných způsobů, jakými se lidé navzájem ovlivňují.“ – Daniel Kahneman, laureát Nobelovy ceny a autor knih Myšlení, rychlé a pomalé a Šum
„Nejdůležitější kniha, která kdy o psychologii přesvědčování vznikla - a je stále lepší a lepší. Nedovedu si představit více fascinující a současně praktičtější četbu.“ –Adam Grant, profesor psychologie a autor knihy Ještě to promysli
„Pokud existuje jedna kniha, kterou byste si měli přečíst a jeden odborník, jehož radám byste měli důvěřovat, byla by to tato kniha a tento autor, Robert Cialdini.“ –Angela Duckworth, profesorka psychologie a autorka knihy Houževnatost