Před-svědčování
Revoluční způsob, jak ovlivnit a přesvědčit

Nemusíte změnit postoje či přesvědčení svých posluchačů – stačí správně přesunout pozornost publika těsně předtím, než od něj budete chtít žádoucí reakci. Cialdiniho nová kniha postavená na konceptu před-svědčování opřeném o poslední vědecké poznatky změní způsob, jakým uvažujete o marketingu, obchodním vyjednávání, propagandě, zkrátka ovlivňování druhých – a naučí vás, jak se bránit případné manipulaci. Tuto knihu potřebujete, protože jinak můžete být sami obětí.
Svůj klasický bestseller Zbraně vlivu napsal Robert Cialdini už před dvaatřiceti lety. Úspěch první knihy – 3 miliony prodaných výtisků v 31 jazycích – byl ale jen začátkem. Tématem přesvědčování (anglicky persuasion) se autor zabýval i nadále a výsledkem je mimořádně čtivá kniha Před-svědčování (Pre-suasion). Na rozdíl od Zbraní vlivu, které radí, jak se bránit manipulativním technikám, se Cialdini nyní soustřeďuje na to, jak účinně ovlivňovat druhé, samozřejmě v etických mezích. A přináší zásadně nový, přitom vědecky podložený objev: nejdůležitější není samotné sdělení, ale jak zapůsobíme na posluchače ještě před ním. Na tom závisí, zda posluchač naše sdělení ochotně přijme a nechá se jím ovlivnit, nebo ho odmítne – ve skutečnosti už předem.
- Co je to privilegovaný moment, v němž máte největší šanci ovlivnit druhé.
- Že lidé považují za nejdůležitější to, na co se zrovna soustředí – a jak toho využít.
- Které marketingové a reklamní postupy fungují či nefungují, a proč.
- Čím nás při komunikaci ovlivňuje okolní fyzické prostředí.
- O neuvěřitelné účinnosti podvědomých asociací, které mění náš úsudek.
- Jak fungují atraktory, které automaticky přitáhnou pozornost, a jak magnetizéry, které pozornost dokážou udržet.
- Příklady mistrovských přesvědčovacích výkonů těch nejlepších vyjednavačů a obchodníků.
| Poděkování | 7 | |
| Autorova poznámka | 9 | |
| Část první: | Před-svědčení: začíná to pozorností | 13 |
| 1 | Před-svědčování: úvod | 15 |
| 2 | Privilegované momenty | 31 |
| 3 | Důležitým faktorem pozornosti… je důležitost | 45 |
| 4 | Fokální znamená kauzální | 65 |
| 5 | Vládcové pozornosti: atraktory | 81 |
| 6 | Vládcové pozornosti 2: magnetizéry | 95 |
| Část druhá: | Procesy: role asociací | 109 |
| 7 | Prvořadý význam asociací: spojuji si, tedy myslím | 111 |
| 8 | Vliv prostředí: na správném místě ve správný čas | 127 |
| 9 | Mechanismy před-svědčování: příčiny, limity a korektivy | 143 |
| Část třetí: | Osvědčené postupy: optimalizace před-svědčování | 159 |
| 10 | Šest hlavních cest ke změně: široká třída coby chytrá zkratka | 161 |
| 11 | Jednota 1: být spolu | 183 |
| 12 | Jednota 2: jednat spolu | 203 |
| 13 | Etické meze: před-před-svědčivá úvaha | 219 |
| 14 | Post-svědčování: trvalé následky | 235 |
| Poznámky | 245 | |
| Literatura | 315 | |
| Rejstřík | 393 |
- Recenze Roberta Vlacha
- Autorova předchozí kniha Zbraně vlivu /ČJ/
- Stránka knihy na Amazonu /AJ/
- Stránka knihy na webu autora /AJ/
- Recenze na Forbes.com /AJ/
- Video, kde autor vysvětluje koncept knihy /AJ s ČJ titulky/
- Recenze na blogu Boba Morrise /AJ/
- Podcast s autorem o knize /AJ/
- Recenze na Kirkus Review /AJ/
- O knize na Inc.com /AJ/
- O před-svědčování ve Financial Times /AJ/











Dr. Robert Beno Cialdini (* 1945) je nejcitovanější sociální psycholog dneška, který se po celou svou profesní dráhu zabývá mechanismy ovlivňování a přesvědčování (persuaze). Jeho kniha Zbraně vlivu – Manipulativní techniky a jak se jim bránit (Influence) je široce uznávaným základním dílem tohoto oboru. Cialdini při své práci kombinuje zkoumání praktik komunikačních profesionálů (marketérů, obchodníků, lidí z reklamní a PR branže) s vědeckými, behaviorálními experimenty.