• Poštovné zdarma při objednání nad 750 Kč
  • Doručujeme většinou druhý pracovní den
  • Vše VŽDY SKLADEM a s >15% slevou
  • Volejte v pracovní dny 10-17h: 731055353
  • Zvýhodněné BALÍČKY PAPÍR + E-KNIHA

Proč spíme - Why We Sleep: Unlocking the Power of Sleep and Dreams, Matthew Walker

Co kdybyste zjistili, že všichni máme ve svých životech elixír mládí, krásy, štíhlého těla, zdraví, chytrosti a dobré nálady? A že není nic snazšího, než jej použít: naučit se pořádně spát!

Profesor neurologie a psychologie Univerzity v Berkeley, Matthew Walker, který vede tamější spánkovou laboratoř (Center for Human Sleep Science) od základu prozkoumal tajemství spánku a jeho vliv na náš život. Walker se ptá: proč příroda stále nutí trávit téměř všechny živočichy denně tolik času v bezbranném stavu? Jakou tak zásadní evoluční výhodu spánek přináší, že to vyvažuje jeho rizika? Odpověď je prostá: ta výhoda není jedna, je jich nespočet, a všechny dohromady zajišťují naši existenci. Připravte se, že po přečtení této knihy se už neodvážíte svůj spánek zanedbávat…

Přesto mnozí máme spánek za ztrátu času a podceňují ho i média. Vždyť kolik jste už toho četli o výživě nebo sexu, ale kolik o drtivých dopadech dlouhodobého mírného nedostatku spánku? Podle Walkera je osm hodin čistého spánku pro většinu populace naprosté minimum, z čehož plyne, že zhruba osmdesát procent z nás žije ve spánkové deprivaci. Důkazy o tom, co to způsobuje jednotlivci i společnosti jako celku, stále přibývají a v knize je najdete pěkně pohromadě. 

Naopak poučeným spáčům přináší spaní kvalitní život a konkurenční výhodu. Zajišťuje efektivní schopnost učit se, pamatovat si a uvažovat logicky. Vyrovnává emoce, správnou funkci imunity, metabolismu, reguluje chuť k jídlu a hladiny hormonů, působí jako zásadní prevence cukrovky, srdečních chorob i Alzheimera. Neméně důležité jsou i sny: zpracovávají běžné emocionální zážitky ze dne a systematicky obrušují traumatické vzpomínky. Navíc nejen podporují, ale de facto umožňují kreativitu. Díky dlouholetému výzkumu profesora Walkera se dozvíte, co dělá s vaším spánkem alkohol a kofein (to se vám líbit nebude), co se doopravdy děje během REM fáze, proč se spánkové rytmy během života mění a jak v jednotlivých životních fázích zapracovat na zlepšení spánku, potlačení nespavosti a spánkové deprivace. 

Kniha je také manifestem apelujícím na firmy, instituce a vlády, aby byl vliv spánku nově vnímán jako zásadní aspekt ovlivňující zdraví a pracovní výkon.

Více ...

Kdy - When – The Scientific Secrets of Perfect Mind, Daniel H. Pink

Správné načasování je vše. Daniel Pink přináší důkladnou analýzu toho, jak můžeme ve svém životě a práci lépe s časem pracovat a otočit jeho běh v náš prospěch.

Více ...

Radikální otevřenost - Be a Kick-Ass Boss Without Losing Your Humanity, Kim Scottová

Myšlenka radikální otevřenosti je jednoduchá: abyste byli dobrým šéfem, musíte o své lidi projevovat „osobní zájem“, a zároveň se nebát jít s nimi do „přímé konfrontace“. Když konfrontujete, ale neprojevujete zájem, jde o „útočnou agresi“; pokud se zajímáte, ale vyhýbáte se konfrontaci, je to „ničivá empatie“. Když neděláte ani jedno, jde o „manipulativní neupřímnost“.

Více ...

Tak dobří, že vás nepřehlédnou - So Good They Can't Ignore You, Cal Newport

Náš i váš oblíbenec Cal Newport vede misi za kvalitní a naplňující práci pro všechny. V tomto bestselleru vyvrací mýtus, že „následovat svou vášeň“ je dobrá rada.

Více ...

Objevte své PROČ - Find Your Why, Simon Sinek

Kniha Objevte své PROČ navazuje tam, kde Začněte s PROČ skončila. Ukáže vám, jak uplatnit poznatky ze Sinekovy knihy v praxi – jak najít ve své práci více inspirace a naopak také inspirovat ostatní kolem vás.

Více ...