Duben 2023
Férová práce
Zbavte se předsudků, zaujatosti i diskriminace a nakopněte růst firmy i své kariéry
Vzpomínáte, jak nás Kim Scott naučila v Radikální otevřenosti bez obav komunikovat pracovní situace? Abychom se odvážili říct, co opravdu potřebujeme od sebe a od ostatních a tím pádem se bez pocitu křivdy firma opravdu posouvala dál?
Tak teď přichází s dalším důležitým tématem – v pracovním týmu rozpoznat a odstranit nespravedlnost. Nespravedlnost, která brzdí jedince i celé firmy.
Někdo bývá na základě chybných domněnek a předsudků podceňován a vyloučen z dění, (přitom tak nedostatečně využíváme obrovské množství lidí, nebo rovnou přicházíme o přehlédnuté talenty), zatímco jiný je stále vyzdvihován, přeceňován a povyšován, často nad úroveň svých kompetencí. Nejenže je to nemorální a nespravedlivé, ale je to i špatné pro podnikání.
Kniha Férová práce pojmenovává celou problematiku chování potíže vytvářejících lidí: od neúmyslných mikroagresí a neomalené hrubosti, přes lži a pomluvy, až po skutečně hrůznou šikanu – a poskytuje současně nástroje i praktické kroky k jejich řešení. Jak z pohledu zaměstnanců, tak i manažerů.
Férová práce je tak základním a praktickým průvodcem, jak bojovat proti předsudkům, zaujatosti a šikaně, kdy spravedlivější podmínky v práci s sebou přináší i efektivnější spolupráci, spokojenost a rychlejší růst celé firmy.
Férová práce je tu pro všechny, koho už nebaví poslouchat reakce: „Ale v každé práci je něco, zvykni si, kolegové ani šéfové nejsou dokonalí…“, a namísto toho oprávněně chtějí lepší pracovní kulturu. Zasloužíme si ji všichni.
KIM SCOTT je spoluzakladatelka vzdělávací firmy a autorka bestselleru Radikální otevřenost. Koučovala vedení ve společnostech Dropbox nebo, byla členkou Apple University a vedla týmy ve společnosti Google. Také řídila dětskou kliniku v Kosovu nebo založila továrnu na řezání diamantů v Moskvě. Žije se svou rodinou v Silicon Valley.
Květen 2023
Pořiďte si druhý mozek
Uspořádejte si digitální život a uvolněte místo pro svůj tvůrčí potenciál
„Výborně napsaný, přesvědčivý a praktický manuál, který usnadní život všem, kteří pracují především hlavou.“
David Allen, autor knihy Mít vše hotovo
Poprvé v historii mají lidé okamžitý a snadný přístup k veškerému vědění — zpravidla se nachází jen několik kliknutí myší od nás a mohlo by se zdát, že tato lehká dostupnost nám umožňuje snadnou práci, že se nám díky ní lépe tvoří, učí a posouvá dále.
Jaká je realita?
Neumožňuje, naopak se díky této dostupnosti často cítíme spíše zahlceni a paralyzování obrovským množstvím informací, názorů a možností, které na nás ze všech stran útočí. Často pak jen ukládáme další a další články, weby a videa na později — abychom se k nim už nikdy nedostali, nebo hůř, aby se jejich obsah z našich hlav v informační záplavě do několika dnů vypařil. Často jsme tak zahlceni množstvím drobných povinností a myšlenek, že na kreativní či efektivní práci, které bychom se rádi věnovali, nám již nezbývá mentální kapacita, čas ani energie. A to je škoda!
Řešení?Pořiďte si druhý mozek.
Tiago Forte ve své knize přichází se snadnou a praktickou metodou, díky níž si vytvoříte jednoduchý a přehledný systém poznámek, ve kterém vždy snadno dohledáte, co zrovna budete potřebovat. Navíc vám umožní nahlížet na věci z různých perspektiv, uvolní vám ruce pro vaše kreativní projekty a především — už nikdy nebudete nic začínat od nuly.
Pořiďte si druhý mozek vás krok za krokem provede dvěma jednoduchými systémy, na jejichž základě se naučíte třídit, ukládat a kategorizovat informace a následně s nimi efektivně pracovat. Pomůže vám uspořádat si digitální svět konečně tak, aby vás nezahlcoval a uvolní prostor pro váš tvůrčí potenciál. Zkrátka, všechny užitečné informace budete mít na dosah ruky v moment, kdy je skutečně potřebujete.
Tiago Forte (* 1985) je jedním ze světových expertů v oblasti produktivity, který lidi po celém světě učí, jakým způsobem si zorganizovat práci a život, podpořit kreativitu a osobní efektivitu. Spolupracoval s organizacemi jako Genentech nebo Toyota Motor Corporation a publikoval mimo jiné v The New York Times, The Atlantic nebo Harvard Business Review.