Proč vzdělávací literatura zažívá boom i ve firmách?
Dávno jsou pryč doby, kdy nejzajímavějším firemním dárkem byla vína, lístky na koncert nebo dokonce dárkové koše plné lahůdek. Malé i korporátní společnosti již pochopily, že tím nejžádanějším je dnes osobní spokojenost a přístup ke kvalitním informacím.
Nejlepším dárkem jsou správné znalosti
Jaké knihy ve firemních knihovnách nesmí chybět, se kolegové ze StartupJobs zeptali vždy usměvavé Gabriely Steiner, naší finanční a obchodní manažerky. Jak zněly její odpovědi si můžete přečíst sami:
Gabrielo, čím to, firmy stále více poptávají knihy se vzdělávací tématikou?
Myslím, že je to dobou. Všichni jsme zahlcení, mnozí z nás jsou pod velkým tlakem nejen v práci, špatně spí, nemají čas na cvičení nebo kvalitní stravování. Firmy si naštěstí stále více uvědomují, že je třeba investovat i do toho, jak se lidé cítí a co „konzumují“ mimo práci.
Jaká jsou aktuálně nejoblíbenější témata? Je to produktivita?
Knihy o produktivitě, time managementu nebo vyjednávání budou mít ve firmách vždy své místo, ale překvapivě je dnes největší poptávka právě po tématech zdraví a osobní spokojenosti. Čím dál častěji tvoříme firmám knihovny na míru, kde vybíráme knihy podle toho, co ve firmě řeší. Často firmy našimi knihami obdarovávají i své klienty a partnery.
Nabízí se tedy otázka na tělo: skutečně pak obdarovaní tyto knihy přečtou?
Ze zkušenosti víme, že když je kniha kvalitní, tak dříve či později ano. Sami se to snažíme podpořit tím, že pořádáme workshopy přímo ve firmách, kde učíme, jak to nejzajímavější z knih ihned převést do praxe.
Je však pravda, že i v tomto se trh proměňuje, a proto společnostem nabízíme i celou paletu digitálního obsahu – e-knihy, audioknihovny nebo nově i online kurzy pod značkou Vyšší melvilí.
Po jakých tématech je největší poptávka?
Mezi nejoblíbenější patří naše bestsellery – Atomové návyky, Faktomluva, Nikdy nedělej kompromis nebo Proč spíme a Cirkadiánní kód.
Čím dál častěji klienty zajímají aktuální témata, nebo ta, která se teprve derou na povrch. Například Nové zbraně vlivu o psychologii přesvědčování, Tělo sčítá rány o práci s traumaty nebo Pořiďte si druhý mozek, které učí, jak si uspořádat digitální informace a mít větší prostor pro kreativitu.
Právě u nových zbraní vlivu nemůžu jinak, než odpřísáhnout, že neuděláte chybu, když tuhle knihu od úžasného profesora psychologie Roberta Cialdiniho přečtete. Obří bichle (avšak velmi čtivá), pro všechny, kteří se snaží cokoliv prodat – služby, zboží, dobrý nápad… Nebo pro ty z vás, kteří mají občas za úkol dostat druhé na svou stranu barikády – kolegy, klienta nebo třeba své neposedné děti.