Cirkadiánní kód

Využijte přirozený rytmussvého těla pro zdraví, výkon a zhubnutí

Satchin Panda

Kniha Cirkadiánní kód

Běžná cena: 379 
Naše cena: 322 
skladem 15 % sleva
Formát:  epub,  mobi
Naše cena: 247 
ihned ke stažení
Výhodné balíčky

Dlouho přehlížený, přitom tak významný – rytmus těla, který řídí vše. Seznamte se s tím, jak funguje, jak provázané jsou funkce našich orgánů a jak si nerespektováním našich vnitřních hodin můžeme škodit.

Avšak stačí malé změny ve spánkových zvyklostech, stravovacích i pracovních návycích, učení, cvičení i osvětlení – a vaše zdraví se zlepší v mnoha ohledech. Přínos takových změn bude dokonce mnohem účinnější a dlouhodobější než jakákoliv medikace či speciální dieta. Prolomte svůj kód!

O knize

Je to tak snadné: stačí udržovat skrytý rytmus těla, které střídavě zapíná a vypíná své funkce, aby kromě práce zvládlo i regeneraci – a naše zdraví
se zase vrátí ke své dokonalosti. Kdyby ale byly tyto poznatky tak samozřejmé, objevy na poli cirkadiánních rytmů by byly v roce 2017 jen těžko vyznamenány udělením Nobelovy ceny. Civilizační výdobytky nám totiž tyto evolučně nastavené procesy skryly.

S Pandovou poutavou knihou získáte příležitost, jak seřídit hodiny svého těla
a trvale dosáhnout fyzické a duševní pohody. Budete moci svůj cirkadiánní rytmus otestovat a najít tak prostor pro nápravu vytvořený přímo sobě na míru. Naučíte se ovládat intenzitu světla, načasovat správně své jídlo, vyladit pohybovou aktivitu a oddávat se hlubokému spánku. Během několika týdnů zjistíte, jak skvělé je žít ve zdravém těle plném energie. A jen tak mimochodem se dozvíte mnohé z posledních objevů tohoto oboru – např. o existenci melanopsinu, proteinu citlivému na světlo, který se v očích vyskytuje mimo tyčinky a čípky. Díky němu dokáží i nevidomí lidé, kteří mají neporušené sítnicové buňky, stále vnímat světlo.

Během několika týdnů zjistíte, jak skvělé je žít ve zdravém těle plném energie. Nejít proti své přirozenosti s sebou přináší pouze výhody.

Parametry
Název původní knihy:The Circadian Code
Překladatel:Bianca Bellová
Edice:Fit & Food
Počet stránek:296
Vazba:Měkká
Barevnost:Černobílá
ISBN:978-80-7555-117-7
Formát:143 × 215 mm
Vyšlo:5. 11. 2020
Běžná cena379 
Naše cena322 
E-kniha247 
V knize se také dozvíte, že:
  • Hodiny v našem mozku přeřizuje první ranní světlo a jasné večerní osvětlení jim škodí, což lze naštěstí řešit i pomocí technologií.
  • První sousto dne nastavuje orgánové hodiny, přičemž nezáleží tolik na tom, co jíte, ale jak dlouhý je denní interval věnovaný jídlu.
  • Spánek nepředstavuje konec, nýbrž začátek našeho biologického dne, a pro jeho optimální efekt je potřeba vystřídat několik spánkových cyklů.
  • Správnému nastavení rytmu pomáhá cvičení ráno a v pozdním odpoledni.
  • Chronické nemoci i terapie mají silnou cirkadiánní složku, jejímž vyladěním lze nemocem předcházet a také je léčit.
  • Konkrétní změny a tipy pro sladění každodenního života s biologickým rytmem jsou snadné a přirozené.
Obsah
Předmluva 9
I. Cirkadiánní hodiny
1. Všichni pracujeme na směny 23
2. Jak cirkadiánní rytmus funguje? Všechno záleží na načasování 44
3. Zaznamenávejte a testujte: Máte synchronizovaný cirkadiánní kód? 66
 
II. Cirkadiánní životní styl
4. Cirkadiánní kód pro co nejlepší noční spánek 91
5. Časově omezené stravování: Nařiďte si své hodiny na zhubnutí 117
6. Optimalizace učení a práce 145
7. Synchronizace cvičení s cirkadiánním kódem 163
8. Adaptace na největší narušitele – světlo a displeje 181
 
III. Optimalizace cirkadiánního zdraví
9. Hodiny, mikrobiom a zažívací problémy 201
10. Cirkadiánní kód v řešení metabolického syndromu: obezita, diabetes a kardiovaskulární choroby 220
11. Posilování imunitního systému a léčba rakoviny 234
12. Cirkadiánní kód pro optimální zdraví mozku 251
13. Dokonalý cirkadiánní den 267
 
Poděkování 270
Poznámky 274
Rejstřík 293
Řekli o knize

„Je to vzrušující zpráva: nejlepší životní styl nemusí souviset
s tím, co jíte, ale kdy to jíte! Rostoucí počet studií a experimentů potvrzuje, že řadu nemocí sužujících moderní svět, od obezity, cukrovky a různých typů rakoviny až po depresi a demenci, vyvolává rozpad cirkadiánního cyklu.“ – Vogue

„Průměrný člověk jí každý den více než 15 hodin a přitom je tento způsob stravování v rozporu s našimi biologickými rytmy. Jsme navrženi tak, že naše fyziologie a metabolismus pracují v 24 hodinových rytmech. Tyto rytmy existují, protože stejně jako naše mozky musí každou noc spát, aby se opravily, resetovaly a omladily, musí mít i každý orgán čas na opravu
a reset.“ – The New York Times

„Jedním ze základních faktorů pro zajištění dlouhověkosti je sladit život s cirkadiánními rytmy vašeho těla. Cirkadiánní kód, který napsal jeden z předních světových odborníků na cirkadiánní rytmy, nabízí kompletní program pro rekalibraci vašich denních a nočních aktivit, optimalizaci spánku, hubnutí, učení, práci a cvičení.“ – Valter Longo, PhD, autor mezinárodního bestselleru The Longevity Diet

O autorovi

Satchin Panda

Satchin Panda (* 1971) přednáší na Salk Institute for Biological Studies v San Diegu, kde se zaměřuje na cirkadiánní regulaci chování, fyziologie a metabolismu. Jeho tým objevil v sítnici melanopsin, na světlo citlivý protein, který řídí cyklus spánku a bdění. Zkoumá efekty časově omezeného stravování, které zabraňuje metabolickým onemocněním. Do jeho výzkumu se můžete zapojit i vy na www.mycircadianclock.org.