„Chcete-li se zeptat na budoucnost, zeptejte se O’Reillyho.“ – Newsweek

WTF

Co přinese budoucnost a jak ji přežít

Tim O’Reilly

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena
Formáty

ihned ke stažení

Audiokniha nám trvá trochu déle, než jsme čekali. Chcete-li se dozvědět hned, jak vyjde, zadejte e-mail napíšeme vám.

Chcete vědět, až kniha vyjde?

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

Technologický vývoj nabírá tempo, celá společnost stojí na rozcestí a my se užasle ptáme: WTF? Co se to děje? Připraví nás roboti o práci? A když ne roboti, tak obří společnosti typu Uber a Amazon? Zničí fake news demokracii? Vzbouří se nakonec umělá inteligence jako Skynet ve filmu Terminátor?

Otázky jako pro majitele křišťálové koule... Ale přesně takovou pověst Tim O’Reilly má – „věštec Silicon Valley“ (časopis Inc.) nebo „stopař trendů“ (Wired). Zrod klíčových technologických inovací sleduje zblízka už od konce sedmdesátých let, opakovaně předpověděl další vývoj. Vyplatí se naslouchat mu i nyní.

O knize

Ve své nejdůležitější knize vám Tim O’Reilly nejprve přiblíží převratnou historii IT posledních čtyřiceti let. Naváže hlubokými insiderskými vhledy do zákulisí současných „titánů“, jako jsou Google, Facebook, Uber či Amazon, a umožní vám pochopit, jak špičkové technologie, ale i nové organizační přístupy od základu mění byznys, finanční trhy a ekonomiku vůbec. A poté načrtne svou optimistickou vizi budoucnosti, v níž stroje lidi nenahradí, ale budou se s nimi dokonale doplňovat a společně vytvářet lepší svět.

Má to jeden háček: možných budoucností je vždycky víc. Která skutečně nastane, záleží jen na nás – na tom, zda chápeme, co se kolem nás děje, abychom pak dokázali činit prozíravá rozhodnutí. Ta osobní, i ta politická.

Parametry
Původní název:WTF?: What's the Future and Why It's Up to Us
Překladatel:Aleš Drobek
Edice:Pod povrchem
Počet stránek:432
Počet ilustrací:6
Vazba:Pevná s přebalem
Barevnost:Černobílá
ISBN:978-80-7555-054-5
Velikost:152 × 226 mm
Vydáno:29. 08. 2018
Dostupné formáty:tištěná, e-kniha
Cena tištěné knihy:449 
Cena e-knihy:299 
Formáty e-knihy:epub, mobi, pdf
V knize se mimo jiné dozvíte
  • Jak zdánlivě malá rozhodnutí mohou převrátit technologický vývoj a svrhnout hegemony trhu, jako byly firmy IBM, Microsoft či Nestscape
  • Že algoritmy již dnes ovlivňují naše životy víc, než si připouštíme, ať jde o sociální média, nebo finanční trhy
  • Proč se špičkové technologie podílejí na chudnutí střední třídy a zvyšování příjmové nerovnosti
  • Díky čemu síťové služby typu Uber nebo Airbnb převálcovaly trh a proč není rozumné proti nim bojovat
  • Že technologická nezaměstnanost se bude zhoršovat, ale při moudré politice jen dočasně
  • Co skutečně dokáže umělá inteligence a jaké jsou (v dohledné době) její možnosti a limity
  • Jak rozpoznat zárodky budoucnosti v přítomnosti a která odvětví budou v nadcházející éře nejspíš prosperovat
  • Jakými dovednostmi byste rozhodně měli vybavit své děti
Obsah
Úvod: WTF? ekonomika 11
ČÁST I. MAPY SPRÁVNÉ A MYLNÉ
1. Jak rozeznat budoucnost v přítomnosti 29
2. Náš cíl - globální mozek 48
3. Učíme se od Uberu a Lyftu 72
4. Budoucností je víc 94
ČÁST II. PLATFORMOVÉ PARADIGMA
5. Sítě a charakter firmy 113
6. Sliby, základ úspěchu 132
7. Stát jako platforma 146
ČÁST III. SVĚT PODLE ALGORITMŮ
8. Management džínů 173
9. „Prudká letora chladný příkaz přeskočí“ 189
10. Média ve věku algoritmů 217
11. Den, kdy se vzbouřil Skynet 246
ČÁST IV. JE TO NA NÁS
12. Přepisujeme pravidla 271
13. Superpeníze 289
14. Dokud budou problémy, bude i práce 311
15. Člověka není nutné nahradit, stačí jej vylepšit 331
16. Věnujte se tomu, co je důležité 360
Poznámky 381
Rejstřík 413
Řekli o knize

„Nikdo nerozumí budoucnosti lépe než Tim O’Reilly. Na technologie má nos a dobře se v nich orientuje. Tato kniha líčí úžasné změny, které se dějí všude kolem nás, a je nepostradatelným průvodcem pro ty, co se chtějí dozvědět něco o budoucnosti.“ – Walter Isaacson, ředitel think-tanku The Aspen Institute, autor knih Steve Jobs, Einstein: jeho život a vesmír a Inovátoři

„Břitká a provokativní kniha… WTF? zasvěceně a upřímně apeluje, abychom si zkusili představit lepší ekonomiku a společnost… Čtivý a přesvědčivý popis toho, jak se technologie proplétá s reálným světem. Pokud tato kniha dokáže přimět aspoň několik technologických titánů, aby nespouštěli ze zřetele společenské a politické dopady své činnosti, pak splnila svůj cíl.“ – Financial Times

„Tim O’Reilly je díky svým cenným postřehům a mravní čistotě spolehlivým průvodcem po světě, kterým zmítá jedna technologická vlna za druhou. Chcete-li se dočkat lepší budoucnosti, nestačí, že si knihu jen přečtete. Udělejte vše pro to, aby si ji přečetli i vaši přátelé.“ – Eric Brynjolfsson, ředitel think-tanku Initiative on the Digital Economy při MIT, spoluautor knihy Druhý věk strojů

„Kdo chce vědět, jak se připravit na budoucnost – a jak tuto budoucnost utvářet v zájmu celé společnosti, nejen technologických a podnikatelských elit – pro toho představuje WTF? nepostradatelnou knihu.“ – Reid Hoffman, spoluzakladatel LinkedInu, spoluautor knihy Spokojený zaměstnanec: váš spojenec

„O’Reilly má prazvláštní čich na to, co nás čeká, a v knize WTF? nám prozrazuje, jak to vlastně dělá. V dnešní překotné době plné změn je to povzbudivé a optimistické čtení.“ – Annie-Marie Slaughterová, ředitelka think-tanku New America

„Tolik informací, tolik historie, tak pronikavý vhled do budoucnosti od naprostého insidera, který tvoří součást příběhu stejně jako lidé a myšlenky, o nichž píše. Něco nového jsem se dozvěděl prakticky na každé stránce.“ – Dr. James Manyika, ředitel think-tanku McKinsey Global Institute

O autorovi

„Dějiny technologických inovací nás učí, že chce‑li člověk posouvat společnost kupředu, musí si umět představovat nepředstavitelné a dělat věci, které by byly dříve nemyslitelné.“

TIM O’REILLY

(*1954) je americký vydavatel, publicista a technologický vizionář.

Absolvoval klasická studia na Harvardově univerzitě, ale záhy se začal věnovat počítačům. Koncem 70. let minulého století založil nakladatelství O’Reilly Media, které zpočátku vydávalo knihy o programování a informačních technologiích, ale postupně se začalo zaměřovat také na online kurzy a pořádání konferencí o IT inovacích. Je spolumajitelem fondu rizikového kapitálu O’Reilly AlphaTech Venture a zasedá ve správní radě neziskové organizace Code for America, která zlepšuje digitalizaci státní správy.

S předpovídáním technologických trendů má mnoho zkušeností. V roce 1993 rozpoznal potenciál internetu a spustil první komerční webovou stránku, první on-line katalog webových stránek a poté prosadil pojmy „open source“ nebo „Web 2.0“.