Začněte s proč header photo

Proč děláte to, co děláte? Proč jsou někteří lidé a některé společnosti úspěšnější, vlivnější, inovativnější a bohatší než ostatní? Proč způsob jejich vedení zajišťuje věrné zákazníky a loajální zaměstnance? A proč ti druzí, navzdory stejným podmínkám, nedokáží úspěch zopakovat?

Simon Sinek objevil klíč a vy jej nyní můžete sami použít.

Začněte s proč
Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Začněte s proč (e-kniha)
Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena
Formáty

ihned ke stažení

Začněte s proč (audio)

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena
Formáty

mp3

ihned ke stažení

Namlouvá

Ondřej Halámek

Přehrát ukázku
-0:00

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

O knize

Simon Sinek toužil objevit, co společného mají úspěšné osobnosti ve vedení firem i mimo ně. V jeho hledáčku se mimo jiné ocitl Martin Luther King Jr., Steve Jobs i bratři Wrightové. Při studiu vůdčích osobností a organizací, které velkou měrou ovlivnily svět, Sinek zjistil, že všichni uvažovali, jednali a komunikovali přesně stejným způsobem – vždy začali s otázkou PROČ a až poté řešili, JAK a CO zrealizovat. Autor tento model nazývá zlatý kruh.

  • Každá organizace umí vysvětlit, CO dělá.
  • Některé umějí vysvětlit, i JAK to dělají.
  • Ale jen málo z nich dokáže formulovat, PROČ to dělají.
    Začněte s proč

Za PROČ se přitom nepovažují peníze nebo zisk, to jsou vždy jen výsledky. Osobnosti a firmy, které znají své PROČ, nepotřebují manipulovat – ony inspirují. Lidé je následují ne proto, že musejí, ale protože sami chtějí. Zaměstnance jejich práce těší, spatřují v ní smysl, mají zázemí a hrdost. Zákazníci jsou loajální, ochotni poskytnout podporu i v těžkých časech, imunní vůči manipulacím ostatních.

Začněte s PROČ je kniha pro čtenáře, kteří sami podnikají, budují, vedou či teprve plánují, že se do něčeho pustí. Pokud principy zlatého kruhu správně uplatníte, stanete se sami přínosem pro malé i velké podniky, neziskové organizace i politické strany.

Takže, proč vaše společnost vůbec existuje? Zdánlivě jednoduchá otázka… ale pokud si na ni umíte odpovědět, změní vše.

„…Mezi opakovaným nákupem a loajalitou je velký rozdíl. Opakovaný nákup znamená, že si u vás někdo něco koupí vícekrát. Loajalita znamená, že jsou lidé ochotni se vzdát lepšího produktu nebo lepší ceny, aby mohli opět koupit u vás. Loajální zákazníci se mnohdy ani neobtěžují tím, aby zkoumali, zda konkurence nemá lepší podmínky…"

Sami si můžete lehce dosadit společnosti, které takto fungují – Apple, Southwest Airlines, Harley-Davidson… Sinek však jen nepopisuje postup těch úspěšných, na jiných studiích vysvětluje příčiny pádu dříve mnoho let úspěšného kolosu Wal-Mart nebo také neúspěch mp3 přehrávačů Dell. Zkrátka, nelze jen opsat postupy někoho jiného a aplikovat je na vlastní podnik. Bez jasného PROČ nelze zvítězit.

Tato kniha je určena všem, kteří chtějí inspirovat ostatní, nebo kteří chtějí najít někoho, kdo bude inspirovat je.

V knize se dozvíte
  • Proč je tak důležité začít s PROČ
  • Jaký je rozdíl mezi motivací a inspirací
  • Co je důsledkem akcí na podporu prodeje
  • Proč novinky nejsou inovace
  • Co je zlatý kruh
  • V čem nám pomáhá limbický systém
  • O důležitosti vzájemné důvěry se zaměstnanci
  • Jak dosáhnout bodu zlomu
  • Kterými lidmi se obklopit
  • Jak identifikovat své PROČ
  • Jak nikdy neztratit PROČ ze zřetele.

Začněte s proč „Představte si, kdyby každá organizace začínala s proč. Rozhodování by bylo pro všechny jednodušší. Vládla by větší loajalita. Důvěra by byla běžnou měnou. Kdyby naši lídři svědomitě začínali s proč, všude by zavládl optimismus a dařilo by se inovacím. Jak tato kniha ukazuje, pro tento standard existují předpoklady. Bez ohledu na velikost organizace, odvětví, produkty nebo služby, pokud my všichni převezmeme zodpovědnost a budeme začínat s proč a budeme inspirovat ostatní k tomu dělat totéž, pak společně budeme moci změnit svět."

Parametry
Původní název: Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action
Překladatel: Eva Nevrlá
Edice: Žádná velká věda
Počet stránek: 256
Počet ilustrací: 8
Vazba: brožovaná
Barevnost: černobílá
ISBN: 978-80-87270-55-4
Velikost: 143 × 215 mm
Dostupné formáty: tištěná, audiokniha, e-kniha
Cena tištěné knihy: 389 
Cena e-knihy: 269 
Formáty e-knihy: epub, mobi, pdf
Cena audioknihy: 349 
Formáty audioknihy: mp3
Obsah
PŘEDMLUVA 9
ÚVOD 11
ČÁST I.
SVĚT, KTERÝ NEZAČÍNÁ OTÁZKOU PROČ 19
1/ DOMNÍVÁME SE, NEBO VÍME? 21
2/ CUKR A BIČ 26
ČÁST II.
JINÝ ÚHEL POHLEDU 47
3/ ZLATÝ KRUH 49
4/ NENÍ TO NÁZOR, JE TO BIOLOGIE 63
5/ JASNOST, DISCIPLÍNA A KONZISTENTNOST 76
ČÁST III.
VŮDCI POTŘEBUJÍ NÁSLEDOVATELE 91
6/ JAK SE RODÍ DŮVĚRA 93
7/ JAK DOSÁHNOUT BODU ZLOMU 123
ČÁST IV.
JAK DÁT DOHROMADY TY, CO VĚŘÍ 139
8/ ZAČÍT S PROČ, ALE VĚDĚT JAK 141
9/ VÍME PROČ, VÍME JAK. CO DÁL? 162
10/ KOMUNIKACE NENÍ O MLUVENÍ, ALE O NASLOUCHÁNÍ 168
ČÁST V.
NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM BÝVÁ ÚSPĚCH 181
11/ KDYŽ SE PROČ ZAMLŽÍ 183
12/ ROZŠTĚPENÍ PROČ A CO 191
ČÁST VI.
ZJISTĚTE SVÉ PROČ 215
13/ KDE MÁ PŮVOD PROČ 216
14/ NOVÁ KONKURENCE 228
PODĚKOVÁNÍ 233
POZNÁMKY 239
REJSTŘÍK 253
O autorovi

Simon SinekSimon Sinek – (1973, Anglie) – po životě a studiích v různých částech světa (Johannesburg, Hong Kong) se nakonec usadil v New Yorku, kde pracoval v reklamní agentuře. Studium antropologie, zkušenosti z marketingu a vyčerpání z vlastní firmy ho přivedly k otázce, v čem spočívá základ úspěchu a motivace velkých lídrů i podniků. Začne pomáhat přátelům s nacházením jejich PROČ a aniž by to původně plánoval, vydává v roce 2009 knihu Začněte s proč. V ní představuje jednoduchý princip zlatého kruhu, způsob, jak inspirovat ostatní. V současné době přednáší a školí, mimo jiné pro Microsoft, AOL, SAP nebo americký kongres. Přispívá do mnoha médií, pravidelně do The HuffingtonPost, BrandWeek a IncBizNet. Video z jeho TED přednášky (odkaz níže) je sedmým nejsledovanějším záznamem z TED talks. Pracuje také pro neziskové organizace. Pokud zrovna nepřebývá někde v hotelu, žije v New Yorku, kde také přednáší na Kolumbijské univerzitě strategii komunikace.

Řekli o knize

„Co je na knize nedocenitelné, to je ten pocit, který vám po přečtění dá koncentrát 237 stran. To už od nepříjemné otázky „proč?“ není úniku.“ – Otto Bohuš, blogger, copywriter

„Jan Melvil soupeří jen sám se sebou – je lepší, než byl před rokem a za rok zase bude lepší, než je teď. Dělejte to také tak! V této knize se dozvíte jak na to.“ – Roman Gregor, blogger

„Začněte s proč bych dal jako povinnou četbu všem našim politikům.“ – Martin Janda, blogger

„Začněte s PROČ je jednou z nejužitečnějších a nejpůsobivějších knih, kterou jsem za poslední roky četl. Jednoduše a elegantně ukazuje, jak by lídři měli vést. Rozhodně doporučuji!“ – William Ury, mezinárodně uznávaný odborník na vyjednávání, spoluautor knihy Getting to Yes (v češtině Jak dosáhnout souhlasu), spoluzakladatel studijního programu o vyjednávání na Harvardské právní fakultě

„Začněte s PROČ geniálně transformuje to, co jsme používali v armádě, do pojmů, které může uplatnit jakákoliv organizace. Jde o tytéž principy. Tato kniha vás může dovést k úrovni dokonalosti, kterou jste považovali za nedosažitelnou.“ – Generál Chuck Horner, velitel letectva v operaci Pouštní bouře (válka v Zálivu)

„Začněte s PROČ vás přinutí změnit způsob, jakým uvažujete o svém podnikání. Je to výborné čtení, které jde přímo k jádru věci. Tato kniha vás bude skutečně inspirovat.“ – Howard Putnam, bývalý CEO společnosti Southwest Airlines, autor knihy The Winds of Turbulence

„Začněte s PROČ poskytuje pronikavý a bystrý pohled na to, čím se odlišují velcí lídři a společnosti od zbytku světa. Spoustu lídrů (a také autorů) se snaží nalézt autenticitu, ale na špatných místech – Sinek vás zavede přímo k jejímu zdroji.“ – Polly LaBarre, spoluautorka knihy Mavericks at Work

„Začněte s PROČ nabízí jednoduchý a pragmatický přístup k úspěšnému vůdcovství. Každý příběh vás přinutí dívat se na věci z úplně jiné perspektivy. Perspektivy, která má velmi blízko k pravdě.“ – Mokhtar Lamani, bývalý velvyslanec, zvláštní vyslanec v Iráku, stálý pozorovatel OSN